Literatura

Ogarnij polski

 

Język szkolnych lektur jest niezrozumiały, a zasady ortograficzne są zagadką? Z myślą o uczniach szkół ponadgimnazjalnych w ramach projektu „Polski? Ogarniam” ruszyła strona internetowa polskiogarniam.pl, na której wiedza o języku będzie przekazywana w przystępny sposób. Polski można ogarnąć.

 

Dziś trudno zainteresować młodych ludzi dobrą książką czy zaciekawić ojczystym językiem. Dlatego powstał portal polskiogarniam.pl, który jest miejscem, gdzie dostojny język polski jest tłumaczony na trochę młodszy polski. Inspiracją były rozmowy z maturzystami, dla których często powtórka materiału staje się utrapieniem. Niezrozumiały język szkolnych lektur, długa lista trudnych do zapamiętania środków stylistycznych czy związki frazeologiczne, w których nietrudno o błąd – to tylko niektóre z „potyczek” językowych młodzieży.

 

Będzie to nie tylko miejsce, gdzie internauci znajdą wiedzę, ale wiedza ta będzie przekazywana w ciekawy i atrakcyjny sposób. W projekt zostali zaangażowani wybitni językoznawcy, dziennikarze, artyści – wykonawcy piosenek hiphopowych, potrafiących zaciekawić młodych ludzi. Projekt będzie pobudzał do interakcji m. in. poprzez zabawę słowem, konkursy, zagadki.

 

Projekt swoją wiedzą wspierają językoznawcy: prof. Radosław Pawelec, prof. Włodzimierz Gruszczyński, prof. Jerzy Bralczyk, dr Grażyna Majkowska i redaktor Teresa Kruszona.

Przewidywanym efektem projektu będzie przybliżenie młodym ludziom podstawowych zagadnień związanych z polszczyzną, poszerzenie ich słownika, zwiększenie świadomości słowa mówionego i pisanego oraz pobudzenie zainteresowania książką.

 

Projekt realizuje Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego. Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu „Ojczysty – dodaj do ulubionych”. Więcej na www.polskiogarniam.pl

 

Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego została założona w 2003 roku. Działa przy Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi działalność na polu naukowym, edukacyjnym i kulturalnym.

Fundacja organizuje konferencje naukowe, wydaje publikacje, monografie, materiały pokonferencyjne oraz realizuje projekty naukowe, m.in. konferencję naukową „Polski rok 1989: sukcesy, zaniechania, porażki”. Współorganizowała konferencję naukową „Biblioteka cyfrowa druków ulotnych Polskich i Polski dotyczących XVII i XVIII wieku”.

Fundacja zrealizowała projekty skierowane do młodzieży szkół średnich, studentów, dziennikarzy mediów lokalnych, m.in. warsztaty dziennikarskie i fotograficzne, z zakresu ekonomii, integracji europejskiej oraz procesów prywatyzacyjnych. Fundacja wspiera wydawanie bezpłatnej gazety studenckiej „PDF” w nakładzie 5-10 tys. egz., poświęconej zagadnieniom z zakresu mediów, public relations oraz fotografii dokumentalnej i reportażowej.

W obszarze działalności kulturalnej Fundacja realizowała serie spotkań z fotografią dokumentalną oraz warsztaty fotograficzne skierowane do mieszkańców Warszawy.

Więcej na www.fsd.edu.pl.

 

Patronat medialny:
Wywrota


przysłano: 1 pazdziernika 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca