Literatura

Weekend na 22 Wrocławskich Targach Dobrych Książek!

Dzisiaj (5 grudnia) na dworcu Wrocław Główny ruszają 22. Wrocławskie Targi Dobrych Książek! Aż przez 4 dni będziemy mieć okazję do spotkań nie tylko z książkami, ale także z i ich autorami. W programie znajdziemy również szereg wydarzeń specjalnych dedykowanych zarówno dorosłym, jak i dzieciom. Warto pamiętać, że można tu spędzić wyjątkowy weekend!

 

Od dzisiaj do niedzieli na pierwszym piętrze odrestaurowanego budynku dworca Wrocław Główny rozgości się 130 wydawnictw i tysiące książek. To z pewnością wspaniała okazja, by wybrać tu świąteczny prezent dla najbliższych (wielu wydawców przygotowało atrakcyjne rabaty). Warto jednak pamiętać, że wrocławskie targi to nie tylko zakupy, ale przede wszystkich jedno z największych cyklicznych wydarzeń kulturalnych w mieście.

 

Jeszcze dzisiaj (w dniu otwarcia) o 11.30 będzie można obejrzeć kolorową paradę Moli Książkowych, które przyjadą na dworzec Wrocław Główny pociągiem TLK Kossak (planowo peron 1) i zostaną z nami na targach do niedzieli. Z kolei o 15.00 odbędą się otwarte warsztaty Fundacji Legalna Kultura poświęcone prawu autorskiemu i ochronie własności intelektualnej dla twórców i odbiorców kultury. W czwartek spotkamy się również m.in. z Olgą Tokarczuk, Karolem Modzelewskim (spotkanie poza dworcem, w Pasażu Kamienicy pod Złotym Słońcem, Rynek 6), Dorotą Kanią, Jolantą Marią Kaletą i Gwido Zlatkesem, a o 20.00 podczas uroczystej gali poznamy Książkę Roku – laureata konkursu Pióro Fredry.

 

Natomiast piątek (6 grudnia) na WTDK to m.in. wizyta świętego Mikołaja (14.00-16.00), dzień dla szkół (uczniowie zwiedzą dworzec „od kuchni” i będą mogli wziąć udział w konkursie na najlepszy reportaż), mnóstwo atrakcji dla dzieci oraz kolejne spotkania czytelników z autorami, m.in: Mariolą Pryzwan, ks. Adamem Bonieckim, Januszem Majewskim, Ryszardem Krupińskim, Lidią Miś, Anną Łaciną, Zuzanną Grębecką, Karolem Maliszewskim, Agnieszką Miklis, czy prof. Januszem Deglerem (spotkanie poza dworcem, w sali Teatru Laboratorium, Przejście Żelaźnicze, Rynek-Ratusz 27).

Ponadto O 14. 30 w sali F na dworcu odbędzie się finał dwóch konkursów i plebiscytów Najlepsza książka na zimę – www.ksiazkanazime.pl oraz Najlepsza książka na Gwiazdkę – www.ksiazkanagwiazdke.pl. Na uroczystość ogłoszenia laureatów oraz wręczenie nagród zaprasza portal Granice.pl. Natomiast o 18.00 warto udać się do siedziby Stowarzyszenia Rity Baum (ul. Ruska 46A, III piętro, wejście od podwórka) na spektakl Czytanie w ciemności: Miasto tekstów.

 

Weekend na Wrocławskich Targach Dobrych Książek to kolejne atrakcje!

Już w sobotę o 10.00 będzie można zagrać w szachy z arcymistrzynią. Każdy, kto odwiedzi stoisko Oficyny Wydawniczej ATUT będzie mógł wziąć udział w lekcji gry z trenerem mistrzów oraz rozegrać na partię szachów z Moniką Krupą i Krzysztofem Krupą, autorami książki Szachy. Królestwo geniuszu i fantazji. O świętach na Kresach „Między Pasterką, Chanuką a Jordanem” o 11.30 opowie (prezentacja multimedialna) Tomasz Kuba Kozłowski z Domu Spotkań z Historią w Warszawie. Ciekawostką będzie również prezentacja poświęcona tematyce tworzenia, publikacji i sprzedaży multimedialnych, interaktywnych książek dla dzieci na telefony, tablety oraz komputery. Na oczach widzów przygotowane zostaną animowane strony książki. Nie można także ominąć licznych sobotnich spotkań z autorami. Tym razem będą to m.in.: Elżbieta Baniewicz, Jerzy Skoczylas, Tomasz Sekielski, Marta Fox, Agnieszka Tyszka, Grzegorz Jankowicz, Dariusz Rekosz, Mariusz Urbanek. A także autorzy z Grecji i Czech: Lena Kitsopoulou, Pavel Rankov, Martin Šmaus, których zaprosiło wydawnictwo Czeskie Klimaty.

 

W niedzielę Wrocławskie Targi Dobrych Książek będzie można odwiedzać do 16.00. Już od 11.00 swoje książki będzie podpisywał profesor Jan Miodek. Na spotkaniu z Danielą Przyłęcką (godz. 10.30) usłyszymy odpowiedź na pytania: jak odbudowywano Wrocław po wojnie i jak projektowano nowe dzielnice miasta? Z kolei w południe posłuchamy wykładu Justyny Boguś „OPAKOWAĆ SŁOWA. Czyli rzecz o projektowaniu okładek”. Znajdzie się także coś dla kinomanów! O 13.30 specjalnie dla nich debata filmoznawców pt. „…film jest atutem…” Nie tylko o kinie niemieckim będą rozmawiać filmoznawcy i autorzy książek: prof. Andrzej Gwóźdź (Jest film, nie ma filmu – koniec bajki. Felietony o kinie), dr Magdalena Kempna-Pieniążek (Marzyciele i wędrowcy. Romantyczna topografia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa), dr Joanna Trajman (Narodowy socjalizm w kinie zjednoczonych Niemiec). Ponadto na swoich dorosłych i małych czytelników będą czekać m.in.: Krzysztof Głuch, Magdalena Zarębska, Agnieszka Urbańska, Agnieszka Gil, Justyna Rapacz, a także ponownie (podpisywanie książek): Elżbieta Baniewicz, Mariola Prywzan, Janusz Majewski.

Przez wszystkie dni targów dodatkowo będzie realizowany równolegle bogaty program dla dzieci (m.in. warsztaty, zabawy, konkursy, zajęcia plastyczne, spotkania z autorami, spektakle), które będą się odbywać w specjalnie zaaranżowanej dla najmłodszych przestrzeni (sala A).

 

Z okazji 22. Wrocławskich Targów Dobrych Książek na Dworcu Wrocław Główny po raz pierwszy w Polsce można oglądać wystawę zdjęć prac dwóch oryginalnych zagranicznych artystów, którzy rzeźbią w książkach i nadają im drugie życie – Roberta The z Nowego Jorku (USA) oraz Nicholasa Jonesa z Melbourne (Australia. Wystawa zdjęć stanęła w holu dworca Wrocław Główny w piątek 29 listopada i będzie można ją oglądać do 12 grudnia.

 

Z kolei w zabytkowej Sali Sesyjnej dworca na 1 piętrze (podczas targów będzie tu kawiarnia) obejrzymy wystawę grafik Jolanty Babicz pt. „Towarzysz podróży”. Wernisaż tej wystawy odbędzie się w sobotę (7 grudnia) o godz. 16.00.

Wydarzeniu towarzyszy także akcja „Książka za kraty”, która polega na zbiórce książek do bibliotek więziennych. Każdy kto ma ochotę podarować używane lub nowe książki na ten cel może przynieść je do specjalnego punktu, który mieści się w hallu głównym dworca, przy punkcie Informacji.

 

Warto również pamiętać, że w Google Play: http://bit.ly/WTDKaplikacja można już pobrać bezpłatną aplikację Wrocławskich Targów Dobrych Książek na swój telefon, dzięki której program, plan stoisk i inne informacje dotyczące Targów będziemy mieć zawsze pod ręką.

 

Więcej informacji o programie znajdziemy również na www.wpdk.pl oraz na Facebooku targów: http://bit.ly/WPDKfb

 

Wstęp na targi i udział we wszystkich dodatkowych atrakcjach jest bezpłatny!

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 5 grudnia 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca