Literatura

Konkurs na esej o tematyce „Wielkie uchodźstwo polskie w Rumunii”

Rumuński Instytut Kultury w Warszawie

zaprasza do udziału

w Konkursie na esej o tematyce

Wielkie uchodźstwo polskie w Rumunii”

 

Wydarzenie dedykowane obchodom 75 rocznicy Wielkiego Uchodźstwa Polskiego w Rumunii, 1939-2014

 

Nagroda I – Stypendium w Letniej Szkole w Braşov, 1-26 lipca 2014

 

 

TEMAT KONKURSU:

Napisanie eseju o maksymalnej liczbie 8000 znaków, w języku polskim, na wyżej wymieniony temat.

 

 

KTO MOŻE UCZESTNICZYĆ:

Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich uczestników narodowości polskiej, mówiących językiem polskim, zamieszkałych w Polsce, którzy ukończyli co najmniej 16 lat.

Prace będą zredagowane wyłącznie w języku polskim.

 

TERMINY:

 

Czas trwania konkursu: 9 maj – 12 czerwiec 2014

 

Okres opracowywania i składania prac: 9 maj – 6 czerwiec

Ogłoszenie laureatów nagród: 12 czerwiec

 

NAGRODY:

 

W wyniku konkursu będzie wybranych trzech laureatów (nagroda I, II i III).

 

Laureat Nagrody I otrzyma stypendium na uczestnictwo w Szkole Letniej w Braşov, 1–26 lipca 2014.

Nagrody II i III będą nagrodami pieniężnymi: Nagroda II - 200 EUR (równowartość w PLN) i nagroda III - 100 EUR (równowartość w PLN).

 

Rumuński Instytut Kultury organizuje w okresie 1-26 lipca 2014 kursy języka, kultury i cywilizacji rumuńskiej w XII-wiecznej siedmiogrodzkiej twierdzy Braşov. Oprócz zajęć z języka program obejmuje wykłady z historii, literatury, kinematografii, polityki i dziennikarstwa, warsztaty twórczości, projekcje filmowe itd. Ponadto będą organizowane wyjazdy studyjne do Starej Twierdzy Braşov i Sibiu /pol. Braszów i Sybin/, do ufortyfikowanych saskich twierdz Prejmer i Viscri, do zamku Bran, do Izby Pamięci „Cezar Petrescu“ w Buşteni, do Kompleksu Peleş w Sinaia (Peleş, Pelişor, Foişor), do Izby Pamięci „George Enescu“ w Sinaia.

 

Więcej szczegółów na temat konkursu, warunki uczestnictwa oraz regulamin na stronie http://www.icr.ro/warszawa/


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 13 maja 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca