Literatura

Spotkanie z laureatami Narody Literackiej m.st. Warszawy

Już 16 i 17 września na Literackim Pikniku nad Wisłą będzie można spotkać laureatów Nagrody Literackiej m.st. Warszawy – Annę Janko, Magdalenę Kicińską oraz Ignacego Karpowicza. Na bulwarach można też będzie obejrzeć wystawę poświęconą historii Nagrody.

 

Anna Janko została wyróżniona Nagrodą Literacką m.st. Warszawy w 2016 roku w kategorii proza za książkę „Mała zagłada”. Jej kanwą jest trauma matki autorki – Teresy Ferenc, która jako dziecko cudem ocalała z masakry dokonanej przez niemieckie wojska we wsi Sochy. Janko jest autorką bestsellerowych powieści „Dziewczyna z zapałkami” i „Pasja według św. Hanki”. Na swoim koncie ma również kilka tomików wierszy. Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień, m.in. Nagrody Młodych im. Włodzimierza Pietrzaka oraz Nagrody Literackiej im. Władysława Reymonta. Nominowana dwukrotnie do Nagrody Literackiej Nike (2001, 2013), a także do Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus oraz do Nagrody Mediów Cogito.

 

Magdalena Kicińska zdobyła Nagrodę Literacką m.st. Warszawy w 2016 roku w kategorii edycja warszawska za książkę „Pani Stefa”. Tę pozycję czytała w maju cała stolica w ramach akcji „Warszawa czyta”.  Autorka przywróciła pamięć o Stefanii Wilczyńskiej, bliskiej współpracownicy Janusza Korczaka. Tytułowa bohaterka razem z podopiecznymi „Domu Sierot” zginęła w Treblince. Kicińska na co dzień jest reporterką. Współpracuje z „Dużym Formatem”. Regularnie publikuje w „Wysokich Obcasach”, „Polityce”, „Przekroju”, „Elle” oraz „Voyage”. Książka „Pani Stefa” przyniosła jej również Poznańską Nagrodę Literacką – Stypendium im. Stanisława Barańczaka oraz nominację do Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej dla Autorki Gryfia.

 

Nagroda Literacka m.st. Warszawy w 2014 roku w kategorii proza została przyznana Ignacemu Karpowiczowi za powieść „Ości”. To historia o skomplikowanych relacjach międzyludzkich we współczesnym świecie. Autor książki uznawany jest za jednego z najwybitniejszych współczesnych polskich pisarzy. Jego twórczość wielokrotnie doceniano, m.in. przyznając mu czterokrotnie nominację do Nagrody Literackiej Nike za „Gesty” (2009), „Balladyny i romanse” (2011), „Ości” (2014) oraz „Sońkę” (2015). Został również uhonorowany Paszportem „Polityki”. Na co dzień Karpowicz jest felietonistą „Polityki”, „Charakterów” i „Dziennika Opinii” oraz recenzentem „Gazety Wyborczej”.

 

Literacki Piknik nad Wisłą przemieni bulwary w plenerowy salon książki. Nie zabraknie spotkań z popularnymi i cenionymi autorami. Podczas Pikniku zaprezentują się również wydawcy literatury pięknej, popularnonaukowej, reportażu, literatury dla dzieci i młodzieży, komiksów, książek artystycznych, albumów, poradników i przewodników, a także wydawcy gier. A to wszystko w jednej z najatrakcyjniejszych, rekreacyjnych przestrzeni Warszawy.

 

Spotkania z laureatami Nagrody Literackiej m.st. Warszawy odbędą się podczas Literackiego Pikniku nad Wisłą na warszawskich bulwarach:

 

Anna Janko – 16 września o godzinie 13

Magdalena Kicińska – 17 września o godzinie 14

Ignacy Karpowicz – 17 września o godzinie 15

 

Szczegółowy program Literackiego Pikniku nad Wisłą:

http://www.muratorexpo.pl/targi/literacki-piknik-nad-wisla/program/

 

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 13 września 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca