Literatura

Ciekawy marzec w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Katowicach.

Pierwszy wiosenny miesiąc obfitować będzie w naszej bibliotece w bardzo ciekawe spotkania.

 

Gościć będziemy świetnych pisarzy – Annę Kamińską, autorkę biografii Wandy Rutkiewicz i Simony Kossak (22 marca, godz. 17.00, Filia nr 14, ul. Piastów 20); Beatę Majewską – znaną z cyklu powieści „Konkurs na żonę” (14 marca, godz. 17.00, Filia nr 10, ul. Radockiego 70 A),  Huberta Klimko-Dobrzanieckiego, autora m.in. powieści "Preparator", "Samotność" czy "Dom Róży. Krýsuvík" (9 marca, godz. 17.00, Filia nr 17, ul. Krzyżowa 1) oraz Jakuba Ćwieka – autora powieści fantasy, m.in. cykli „Chłopcy” czy „Kłamca” (19 marca, godz. 17.00, Filia nr 16, ul. Wajdy 21).

 

O dziejach dzielnicy Załęże opowie Ginter Pierończyk, pisarz i współtwórca Klubu Twórców Górnośląskich KARASOL (12 marca, godz. 11, Filia nr 3, ul. Gliwicka 93); odwiedzi nas również publicysta Józef Krzyk i on z kolei wyjaśni, skąd na Śląsku szkocka krata i francuskie czołgi (15 marca, godz. 17.00, Filia nr 11, ul. Grażyńskiego 47). Leszek Jęczmyk, wielokrotnie nagradzany w konkursie „Górnośląskie kroszonki” opowie o śląskich tradycjach wielkanocnych, zaprezentuje również kroszonki własnego autorstwa (15 marca, godz. 10.00, Filia nr 16, ul. Wajdy 21).

 

Miłośnicy poezji śpiewanej nie powinni przeoczyć recitalu Jarosława Kopoczyńskiego „To co za mną i przede mną” (19 marca, godz. 17.00, Filia nr 14, ul. Piastów 20).

Dla dbających o zdrowie mamy dwa spotkania tematyczne – z dietetyk kliniczną Katarzyną Bieg (14 marca, godz. 18.00, Filia nr 28, ul. Uniczowska 36) oraz farmaceutką Agnieszką Witerscheim (16 marca, godz. 11.00, Filia nr 36, ul. gen. Hallera 28).

 

Z okazji 70. rocznicy urodzin Jerzego Kukuczki odwiedzi nas żona himalaisty – Cecylia Kukuczka, opiekunka Izby Pamięci Jerzego Kukuczki w Istebnej (23 marca, godz. 17.00, Filia nr 16, ul. Wajdy 21).

 

Nie lada gratka szykuje się dla amatorów podróży. W marcu poznamy najciekawsze zakątki Świata: Michal Marek – przewodnik turystyczny z Czech – zabierze nas na Wyspy Galapagos (6 marca, godz. 17.00, Filia nr 27, ul. Szarych Szeregów 62), a Alicja i Janusz Murzynowscy opowiedzą o mroźnej Norwegii (15 marca, godz. 17.00, Filia nr 16, ul. Wajdy 21). Pozostając w klimacie norweskim, Michał Ciepły przybliży nam trochę największą wyspę archipelagu Svalbard – Spitsbergen (27 marca, godz. 17.00, Filia nr 12, ul. Witosa 18 B). Z kolei Bartosz Malinowski opowie o tym, jak wędrował pieszo przez Nepal i po co właściwie tego dokonał (16 marca, godz. 17.00, Filia nr 20, ul. Strzelców Bytomskich 21).

Żeby nie było nam za zimno, przeniesiemy się znów w cieplejsze miejsca – wraz z Ryszardem Derdzińskim do Ziemi Świętej (21 marca, godz. 16.00, Filia nr 36, ul. gen. Hallera 28), a z Adamem Kwaśnym na odległą, egzotyczną Kubę 16 marca, godz. 17.30, Filia nr 19, ul. Obrońców Westerplatte 10).

 

Młodzież chcącą podszkolić umiejętności pisarskie zachęcamy do wzięcia udziału w warsztatach pisarskich (Za)pisani w Bibliotece (najbliższe spotkanie - 9 marca, godz. 17.00, Filia nr 11, ul. Grażyńskiego 47) oraz dziennikarskich RED[AKCJA]! (najbliższe spotkanie - 22 marca, godz. 17.30, Filia nr 5 Młodzieżowa, ul. Franciszkańska 33).

Przypominamy również, że mamy kilka klubów gier planszowych, gdzie i młodsi, i starsi miłośnicy planszówek mogą miło spędzić czas.

 

 

Trudno opisać wszystko, co dzieje się w naszej Bibliotece, zachęcamy więc do śledzenia naszej strony i kalendarium wydarzeń: www.mbp.katowice.pl

Przypominamy o możliwości wyeksportowania kalendarza – już nie przeoczycie żadnego spotkania!

MBP Katowice

MBP Katowice

79 Katowice
3 artykuły


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 26 lutego 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca