Literatura

Silesius 2020: Doceniono polskojęzyczność poezji Dyckiego i domagającą się spolszczenia twórczość Góry

 

17 października 2020 ogłoszony został werdykt Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej SILESIUS.

 

Laureatem nagrody Silesius za całokształt pracy twórczej został – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki. Kolejnymi laureatami prestiżowej nagrody zostali: w kategorii Książka roku – Konrad Góraza tom Kalendarz majów (Biuro Literackie) i w kategorii Debiut  Jakub Pszoniak, za tom Chyba na pewno (Biuro Literackie).

 

 

25 czerwca 2020 Jury Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej SILESIUS w składzie: Anna Kałuża, Tomasz Kunz, Karol Maliszewski, Joanna Orska, Adam Poprawa, Justyna Sobolewska i Andrzej Zawada (przewodniczący) ogłosiło pięć nominacji do tegorocznego Silesiusa w kategorii Książka roku oraz trzy w kategroii Debiut.

Przypomnijmy listę wszystkich nominowanych autorów – byli to:

 

Książka roku

  1. Justyna Bargielska, Dziecko z darów, Wydawnictwo Wolno

  2. Tomasz Bąk, Bailout, Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu

  3. Piotr Florczyk, Dwa tysiące słów, Instytut Mikołowski

  4. Konrad Góra, Kalendarz majów, Biuro Literackie

  5. Joanna Łańcucka, Joanna Mueller, Waruj, Biuro Literackie

Debiut

  1. Joanna Lewandowska, Trach, Biblioteka Śląska w Katowicach

  2. Kasper Pfeifer, adblock, Dom Literatury w Łodzi, Stowarzyszenie Pisarzy Polskich Oddział Łódź

  3. Jakub Pszoniak, Chyba na pewno, Biuro Literackie


 

Laureat SIlesiusa za książkę roku, Konrad Góra, otrzymał nagrodę finansową w wysokości 50 tysięcy złotych, po 5 tysięcy złotych otrzymali również autorzy wszystkich książek zakwalifikowanych do finału. Z kolei zwycięzca w kategorii Debiut, Jakub Pszoniak, otrzymał nagrodę w wysokości 15 tysięcy złotych, a nominowani w tej kategorii również po 5 tysięcy złotych.

 

Nagroda przyznawana jest od 2008 roku, jej patronem jest Johannes Scheffler – siedemnastowieczny śląski poeta religijny zwany Angelusem Silesiusem – Aniołem Ślązakiem. Organizatorem Konkursu Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej SILESIUS i fundatorem Nagrody jest Miasto Wrocław. Celem tej prestiżowej Nagrody jest wyróżnienie i promocja najważniejszych dzieł i twórców współczesnej polskiej poezji.

 

Redakcja serwisu Wywroty.pl serdecznie gratuluje Organizatorom tego ważnego dla kultury polskiej przedsięwzięcia, zarówno idei, jak i zacnego spożytkowania funduszy, a Jurorom tegorocznego Silesiusia doskonałego werdyktu.

 

Nagrodzonym zaś Poetom składamy gorące podziękowania za ich wspaniałą, nieprzekładalną polskojęzyczność domagającą się spolszczenia twórczość poetycką.

 

PiK


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 18 pazdziernika 2020 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca