XIX Koncert Noworoczny Aptekarzy
17.02.2019, Filharmonia Narodowa, Warszawa
Noworoczny Koncert Aptekarzy, organizowany już po raz 19-ty przez Okręgową Izbę Aptekarską w Warszawie, to nie tylko wyjątkowe święto muzyczne, ale też okazja do wspólnego spotkania dla osób związanych z branżą farmaceutyczną, ich rodzin, przyjaciół, jak również osób zwyczajnie kochających dobre propozycje muzyczne w ciepłej, wyjątkowej atmosferze. W przerwie koncertu przewidziany jest poczęstunek. Wzorem roku poprzedniego, w głównej sali koncertowej Filharmonii Narodowej, zaprezentowane zostaną najciekawsze i najbardziej znane kompozycje muzyki filmowej.
Program koncertu podzielony został na dwa bloki – pierwszy, o tytule „Fantastycznie, romantyczne”, uświetni zestaw kompozycji z wielkich przebojów filmowych, opowiadających o fantastycznych światach, nieprawdopodobnych historiach (choć niektóre z nich oparte są na prawdziwych wydarzeniach) i zupełnie niezwykłych postaciach. Usłyszymy Oscarową suitę z filmu „Fortepian”, niezrównane kosmiczne światy „odmalowane” przez Michaela Giacchino we współczesnej wersji „Star Treka”, muzykę Jamesa Hornera do przełomowego „Avatara” czy suitę Hansa Zimmera do „Człowieka ze stali”. Zaprezentowane zostaną też bardziej kameralne kompozycje Ennio Morricone, Ludovico Einaudiego, Alana Silvestriego i Johna Barry’ego.
Druga część koncertu („Opowieści dla małych i dużych”) obfitować będzie w przeboje z animacji, bajkowych opowieści, ale też ekranizacji komiksów. W „smoczym zestawie” usłyszymy temat z kultowego serialu „Gra o tron”, uzupełniony przez suitę z animacji „Jak wytresować smoka” i temat z „Parku jurajskiego”. Wielką atrakcją będą z pewnością piosenki („Mam tę moc” z „Krainy lodu”, „Kolorowy wiatr” z „Pocahontas” i „Płynie czas, liczę dni” z „Anastazji”), które stały się globalnymi hitami nuconymi na całym świecie. W tym bloku koncertowym nie mogło także zabraknąć opowieści o superbohaterach. Zaprezentujemy chodzącego własnymi ścieżkami „Ant-Mana”, ale też całą superbohaterską drużynę „Avengersów”.
Niewątpliwą atrakcję tegorocznego koncertu stanowi udział wybitnej wokalistki, Edyty Krzemień – znanej ze święcących tryumfy musicali „Piloci” oraz „Upiór w operze”, czy współpracy ze Zbigniewem Preisnerem. Utwory pod batutą maestro Macieja Sztora, wykona Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, czołowy polski zespół symfoniczny młodego pokolenia.
XIX KONCERT NOWOROCZNY APTEKARZY
17.02.2019, FILHARMONIA NARODOWA, WARSZAWA / rozpoczęcie: 17:00
Wykonawcy: Edyta Krzemień, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Maciej Sztor
Organizator: Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie / Producent wykonawczy: Fundacja Plateaux
PROGRAM KONCERTU:
FANTASTYCZNIE, ROMANTYCZNIE
Ludovico Einaudi – „Una Matina” z filmu „Nietykalni”
Michael Nyman – suita z filmu „Fortepian”
Ennio Morricone – „Temat Debory” z filmu „Dawno temu w Ameryce”
James Horner – suita z filmu „Avatar”
Alan Silvestri – suita z filmu „Kontakt”
John Barry – suita z filmu „Gdzieś w czasie”
Michael Giacchino – suita z filmu „W ciemność. Star Trek”
Hans Zimmer – suita z filmu „Człowiek ze stali”
OPOWIEŚCI DLA MAŁYCH I DUŻYCH
John Williams – suita z filmu „Park jurajski”
Ramin Djawadi – suita z filmu „Gra o tron”
John Powell – suita z filmu „Jak wytresować smoka”
Stephen Flaherty – „Płynie czas, liczę dni” z filmu „Anastazja”
Alan Menken – „Kolorowy wiatr” z filmu „Pocahontas”
Harry Gregson-Williams – suita z filmu „Opowieści z Narnii: Książę Kaspian”
Kristen Anderson-Lopez / Robert Lopez – „Mam tę moc” z filmu „Kraina lodu”
Christophe Beck – suita z filmu „Ant-Man”
Alan Silvestri– „A Promise” z filmu „Avengers”
BIOGRAMY ARTYSTÓW:
EDYTA KRZEMIEŃ
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem). Zadebiutowała w 2008 roku rolą Christine Daaé w musicalu A. Lloyda Webbera „Upiór w operze” na deskach Teatru Muzycznego „Roma” w Warszawie (album z musicalu ma status potrójnej Platynowej Płyty). Dwa lata później wcieliła się w rolę Fantyny w musicalu „Les Misérables” (płyta CD z tego musicalu otrzymała status Złotej Płyty). Obecnie wciela się w rolę Niny w musicalu „Piloci”. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu kreuje postać Emmy w musicalu „Jekyll & Hyde” oraz siostry Marii Robert w „Zakonnicy w przebraniu”. Jest głosem dubbingowym najstarszej pełnometrażowej bajki Disneya: „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”. Zaśpiewała na ścieżce dźwiękowej filmu „Lady of the Dynasty”, do którego utwory skomponował Z. Preisner. Na rozdaniu Europejskich Nagród Filmowych 2016 we Wrocławiu wystąpiła z utworem „Hymn na Zjednoczenie Europy”, a na Klara Music Festival w Brukseli oraz Haifa Film Festival w Izraelu wykonała repertuar skomponowany przez Z. Preisnera do filmów K. Kieślowskiego, m.in. „Podwójnego życia Weroniki”, „Dekalogu” czy „Trzech kolorów”.
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ
Jeden z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Orkiestra nagrała dotychczas siedemnaście płyt, między innymi dla wytwórni DUX Poland, Centaur Record USA, Le Foxx Music oraz Universal Music. Zespół podpisał również kontrakt z renomowaną oficyną wydawniczą EMI London KPM. Z równie wielkim sukcesem jak po partytury muzyki klasycznej, Orkiestra sięga po klasykę muzyki rozrywkowej czy filmowej. Na swym koncie ma nagrania ścieżek filmowych dla takich gigantów jak Warner Bros czy Monolith, współpracę z kompozytorami Hansem Zimmerem, Elliotem Goldenthalem, Michałem Lorencem i Janem A. P. Kaczmarkiem, czy rejestrację albumu „Siedem Pieśni Marii” (Universal Music Polska), który w błyskawicznym tempie zyskał miano platynowej płyty, sprzedając się w nakładzie 300 tysięcy egzemplarzy.
MACIEJ SZTOR
Absolwent dyrygentury Akademii Muzycznej w Poznaniu, specjalizujący się w amerykańskiej muzyce filmowej i estradowej. Od początku swojej działalności promuje muzyką filmową, kolekcjonując oryginalne partytury, a także współtworzy i realizuje własne projekty muzyczne. Ma na swoim koncie płytę z muzyką zdobywcy Oscara Jana A. P. Kaczmarka (Sony Music). Jego interpretacje cechuje naturalność narracji oraz intensywność brzmienia orkiestry. Często wzbogaca instrumentację utworów, by podkreślić ich walory brzmieniowe i wyrazowe.