Muzyka

Krzysztof Zalewski na Światowy Dzień Wiatru

Do sieci trafił właśnie kolejny singiel Krzysztofa Zalewskiego "Na apatię". Teledysk do piosenki w reżyserii Adama Romanowskiego powstał w scenerii farmy wiatrowej. W świetle ekologicznych zagrożeń i wyzwań, przed którymi stoi świat - klip ukazuje się 15 czerwca, czyli w Światowy Dzień Wiatru.
"Na apatię" to kolejny, po świetnie przyjętych "Annuszce" czy "Wszystko będzie dobrze", utwór z ostatniego albumu Krzysztofa "Zabawa", który ukazał się we wrześniu 2020 roku. Singlowi towarzyszy teledysk, wyreżyserowany przez Adama Romanowskiego i zrealizowany na terenie farmy wiatrowej w pomorskim Szymankowie. Na planie artysta stawiał czoła wielu wyzwaniom - jak sam przyznał, był to najbardziej wymagający fizycznie teledysk w jego karierze - sceny kręcone były na szczycie wiatraka, 150 metrów nad ziemią, w jeziorze, podczas ciężkiej ulewy, Zalewski był podwieszany na linie na dużej wysokości i musiał uciekać... to tak w skrócie.

- "Na apatię" to piosenka, która szuka odpowiedzi na pytanie - jak zmierzyć się z zagrożeniami współczesnego świata - mówi Krzysztof Zalewski. - Jak poradzić sobie z wizją nadciągającej katastrofy. Jak nie zwariować w rzeczywistości, która codziennie straszy widmem apokalipsy. Autorem pięknego obrazka do utworu jest znakomity Adam Romanowski. Zdjęcia odbyły się w miejscu niezwykłym - na farmie wiatrowej. Może wiatraki, które przewijają się w teledysku są chociaż częściową odpowiedzią na pytania zawarte w piosence. Może poszukiwanie sposobów na powstrzymanie katastrofy klimatycznej, na odejście od paliw kopalnych, na redukcję emisji CO2 jest dobrym kierunkiem. Jest jednym z pomysłów na nadzieję, na odwrócenie zgubnego trendu i powstrzymanie katastrofy.

- Zależało mi na tym, żeby w niedosłowny sposób pokazać drogę człowieka do odnalezienia wewnętrznego balansu - dodaje reżyser Adam Romanowski. - Krzysztof przemierza zniszczony świat, spotyka na swojej drodze wiele przeszkód, żeby w końcu osiągnąć spokój. Istotny był również kontekst natury i zniszczeń jakich dokonuje człowiek. Mam nadzieję, że teledysk zostawi w widzu jednak nadzieję i świadomość, że możemy realnie wpływać na nasze otoczenie.

Premiera "Na apatię" odbywa się w Światowy Dzień Wiatru i jest to związane z obecną sytuacją ekologiczną na świecie - troską o środowisko naturalne oraz przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu. Nasza ziemia z dnia na dzień potrzebuje coraz więcej czystej i taniej energii, a ta jest na wyciągnięcie ręki właśnie na farmach wiatrowych. Jak dodaje Janusz Gajowiecki - prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej: Energia wiatrowa to czysta ekologia i do tego najtańsza dostępna technologia wytwarzania energii. Przy sprzyjających warunkach prawnych w perspektywie 30 lat moglibyśmy w Polsce mieć ponad 70 procent energii wyprodukowanej z wiatraków. Dlatego chcemy szerzyć wiedzę o energii z wiatru i korzyściach jakie z niej płyną i cieszymy się, że coraz więcej osób angażuje się w działania wspierające i edukujące. Im większa będzie wiedza o wiatrakach i poparcie dla nich, tym szybciej będziemy mogli zapobiegać zmianom klimatycznym.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
źródło: megafon.pl
przysłano: 15 czerwca 2021 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca