Istnieje wiele form reklamy i promocji działalności firmy pożyczkowej. Można posłużyć się marketingiem internetowym, tworząc znakomitą stronę WWW pożyczkodawcy i pozycjonując ją w wyszukiwarce internetowej pod pożądane frazy, takie jak na przykład pożyczka za darmo czy pożyczka bez BIK. Dobre efekty daje mailing, a także umieszczanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce i na stronach partnerskich, pisanie artykułów sponsorowanych, prowadzenie bloga firmowego czy publikacja bannerów reklamowych.
Można reklamować się w przestrzeni publicznej, w formie outdoor - na zewnątrz lub w formie indoor - wewnątrz, wykorzystując do tego celu ulotki, plakaty, billboardy i innego rodzaju reklamy w formie tradycyjnej.
Firma pożyczkowa może przeznaczyć budżet marketingowy też na promocję bezpośrednią swojej działalności i zachęcić nowych klientów do sprawdzenia jej pożyczek. Taki cel mają pożyczki bezpłatne, które są dostępne w licznych firmach pożyczkowych. Ich listę bez problemu znajdziemy w wyszukiwarce internetowej - na przykład na stronie Pozyczkolog.pl, oznaczając opcję wyszukiwania „darmowa pożyczka”. To okazja, aby sprawdzić, jak ułoży się współpraca z danym pożyczkodawcą.
Potencjalnemu pożyczkobiorcy, którzy nigdy wcześniej nie nawiązywał współpracy z firmą pozabankową, często trudno jest uwierzyć, że taki podmiot może mu pożyczyć pieniądze bez dodatkowych kosztów - odsetkowych lub pozaodsetkowych. Tak jednak jest w rzeczywistości, czego dowodzą sprawdzone przez wielu klientów oferty bezpłatnych pożyczek w firmach:
Warunkiem tego, żeby pierwsza pożyczka chwilówka udzielona przez firmę pożyczkową pozostała bezpłatna, a jej RRSO wynosiło 0 proc. jest to, aby pożyczkobiorca spłacił ją w terminie wskazanym w umowie pożyczkowej. W przeciwnym wypadku naraża się na naliczenie pewnych kosztów.