Karolina ObszyńskaMinisterstwo Teatru Ministerstwo Kinematografii
|
alfabetycznie chronologicznie |
Wygrać wojnę z naturą („Barany. Islandzka opowieść", recenzja filmu)
Porywająco piękne pejzaże niewielkiej wioski położonej na Islandii i życie mieszkańców, które toczy się tak spokojnie, jakby Matka Natura otoczyła ich specjalną opieką. Tyle daje nam… |
Narodziny wolnej woli, ("Lucyfer", recenzja)
Za meksykańskość, za belgijskość, za wychodzenie poza swoją istotę, za bycie sobą. Za kusząco bogatą, a zarazem uzasadnioną mityzację i mistyfikację tego, co jest rzeczywiste i tego, co … |
Emocjonalna sinusoida, "Moje córki krowy" (recenzja)
To film pokazujący rodzinną rzeczywistość z całym jej ciężarem, bez cięć tam, gdzie mogłoby zaboleć. Matka (Małgorzata Niemirska) choruje na raka. Przy okazji rutynowych badań okazuje… |
ROZWINĄĆ OSOBOWOŚĆ. WIĘCEJ NIŻ WARSZTATY Z AKTORSTWA
Wywiad z Katarzyną Pawłowską, współzałożycielką Teatru Porywacze Ciał, prowadzącą innowacyjne, profesjonalne warsztaty w Studiu Osobowości. Karolina Obszyńska: Zacznijmy od Porywaczy… |
Cieszę się, że jestem człowiekiem Teatru
Przed duże T. Tylko tak można mówić o spektaklu Eweliny Marciniak, który w sobotę miał premierą na Dużej Scenie Teatru Polskiego. Śmierć i Dziewczyna inscenizacja pozbierana z mini… |
Co można zrobić z bólu? (Media Medea, recenzja)
Medea, bohaterka antycznego dramatu Eurypidesa, chcąc wymierzyć sprawiedliwość swojemu mężowi, Jazonowi, zamordowała swoje dzieci. Współczesna Medea, bohaterka spektaklu w reżyserii… |
Szczęśliwa siódemka
Bohaterowie 7. Improwizacji radzą sobie z postaciami doskonale, wywołując na widowni salwy śmiechu, choć, jak zapowiada Agata Duda-Gracz w "Improwizacjach nie chodzi o to, aby było śmiesznie” |