KSK- Kabaret Hrabi 12 stycznia 2012 |
KSK- Kabaret Neo-Nówka 19 lutego 2012 |
The Umbilical Brothers - Program: Heaven by Storm 3 marca 2012 |
KSK- Kabaret Moralnego Niepokoju 3 lutego 2012 |
Wzrosła również sprzedaż słabszych alkoholi - piwa oraz wina. Według szacunków przedstawicieli branży spirytusowej, sprzedaż wódki w Polsce będzie w tym roku o jedną dziesiątą wyższa niż w 2006 roku. Polacy kupią w 2007 roku blisko 200 mln litrów wódki, na które wydadzą ponad 7,5 mld złotych.
Do większych niż w ostatnich kilku latach zakupów wódki mógł zachęcić wzrost gospodarczy i rosnąca zamożność Polaków. W górę poszła sprzedaż wódek luksusowych oraz importowanych, ale także najtańszych, tzw. ekonomicznych.
W tym roku firma V&S Luksusowa poprawi sprzedaż o 30 procent. Notowana na giełdach w Warszawie i Nowym Jorku grupa Central European Distribution Corporation prognozuje, że na koniec 2007 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosą od 1,17 mld do 1,2 mld dolarów. Będą o 24 - 27 procent wyższe niż w 2006 roku.
Większość producentów wódki uważa, że 2008 rok nie powinien być gorszy dla nich od ubiegłego.
Powody do zadowolenia mają nie tylko gorzelnie. Z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wynika, że w tym roku Polacy kupili już 25 milionów hektolitrów piwa, czyli o 12 procent więcej niż rok wcześniej. Prognozy polskich browarów na 2008 rok są ostrożne. Najbardziej prawdopodobny jest wzrost popytu na poziomie około 5 procent.
Coraz popularniejsze staje się w Polsce także wino. W opinii przedstawicieli branży, w 2007 roku wartość rynku wina zwiększyła się o ponad 20 procent. Według firmy badawczej Nielsen w 2006 roku kupiliśmy około 120 mln litrów wina za 1,77 miliarda złotych.
Zdaniem rodzimych winiarzy kolejne lata również powinny być dla branży udane. Prognozują, że w 2008 roku sprzedaż win powinna ponownie pójść w górę o co najmniej 20 procent.
źródło: Polska.pl