Literatura

IV ŚRODKOWO - EUROPEJSKIE SPOTKANIA CYRKOWO - TEATRALNE

 

IV ŚRODKOWO - EUROPEJSKIE SPOTKANIA CYRKOWO - TEATRALNE

10.07.2008 - 13.07.2008

SREBRNA GÓRA

 

Co roku, na kilka dni stwarzamy przestrzeń w której spotykają się artyści, pasjonaci i amatorzy sztuki cyrkowej, teatru ruchu, tańca z całej Europy i Świata. Prowadzone są wspólne treningi, warsztaty, odbywają się przedstawienia, koncerty, wystawy i imprezy towarzyszące.

 

O festiwalu :

W tym roku festiwal odbędzie się w uroczej podgórskiej wiosce Srebrna Góra, odbędzie się na terenie czynnego górskiego basenu ! Zabierzcie więc karty pływackie i kąpielówki.

Oprócz dużych namiotów cyrkowych, powstanie także miasteczko festiwalowe. Zapraszamy uczestników z własnymi namiotami, które będzie można rozbić na terenie festiwalu. Teren festiwalu będzie ogrodzony i chroniony.

Możliwe jest także zamówienie miejsca noclegowego w pobliskich hotelach, schroniskach młodzieżowych i górskich.

Na terenie festiwalu będzie funkcjonowała kuchnia, serwująca pyszne posiłki wegetariańskie ( śniadanie, obiado - kolacja )

Przewidzieliśmy także szereg imprez towarzyszących. Koncerty i DJ -  je i kino pod gwiazdami będą umilać nam wspólne wieczory

 

Cele:

-         Promowanie sztuki cyrkowej jako aktywności twórczej, fizycznej i społecznej.

-         Stworzenie możliwości spotkania ludzi zajmujących się sztuką cyrkową i teatrem ruchu

-         Stworzenie miejsca inspiracji i warsztatu dla wszystkim tych, którzy wcześniej nie spotkali się  z tą formą twórczości artystycznej.

-         Promocja cyrku bez zwierząt i tresury, w którym główny nacisk kładziony jest na samodoskonalenie i podwyższanie własnych umiejętności.

-         Zaproszenie mieszkańców regionu do uczestnictwa w programie festiwalu

 

Festiwal realizowany jest również dzięki współpracy z partnerami z Europy. ( Niemiec, Węgier, Czech )

 

Miejsce Festiwalu:

10.07 - 13.07 2008 SREBRNA GÓRA ( 70 KM od Wrocławia )

część warsztatowo - artystyczna

-         Parada uliczna - przemarsz przez uliczki Srebrnej Góry - pokazy cyrkowe i przedstawienia uliczne w  centrum

-         Otwarta Scena - zapraszamy osoby z gotowymi etiudami  czy nowymi numerami , które chcieliby zaprezentować przed publicznością. Może wystąpić każdy, kto ma własną prezentację ( do 10 min )

-         Scena Renrgade  -  ekstremalna i żartobliwa wersja otwartej sceny. Może wystąpić każdy bez względu na to czy ma gotowy numer

-         Warsztaty cyrkowe i teatralne, taneczne, ruchowe

-         Program dla dzieci - warsztaty, przedstawienia oraz prezentacje umiejętności dzieci , które wezmą udział w warsztatach

-         Cyrkowe pokazy indywidualne i grupowe

-         Spektakle ogniowe

-         Spektakle teatrów ruchu

-         Igrzyska żonglerskie

-         koncerty,  DJ - je

-         wystawy, VJ - je

 

13.07. 2008 Przedstawienie Galowe godz. 19.00

Występy zaproszonych artystów profesjonalnych z Europy, Polski i Świata

 

O festiwalu :

W tym roku festiwal odbędzie się w uroczej podgórskiej wiosce Srebrna Góra, odbędzie się na terenie czynnego górskiego basenu ! Zabierzcie więc karty pływackie i kąpielówki.

Oprócz dużych namiotów cyrkowych, powstanie także miasteczko festiwalowe. Zapraszamy uczestników z własnymi namiotami, które będzie można rozbić na terenie festiwalu. Teren festiwalu będzie ogrodzony i chroniony.

Możliwe jest także zamówienie miejsca noclegowego w pobliskich hotelach, schroniskach młodzieżowych i górskich.

Na terenie festiwalu będzie funkcjonowała kuchnia, serwująca pyszne posiłki wegetariańskie ( śniadanie, obiado - kolacja )

Przewidzieliśmy także szereg imprez towarzyszących. Koncerty i DJ -  je i kino pod gwiazdami będą umilać nam wspólne wieczory

 

Parada - Kina - Niemego - Kuglarskiego

 

Wesoła pasiasta gawiedź mimochodem przewędrowała z ekranu kinowego ku brukowanym ulicom. Kuglarze i Orkiestra od kamienicy do kamienicy powędrują roztapiając szarugę codzienności miasta w roztańczonej cyrkowej paradzie.

Jeśli przybędziesz nie stój obok. Przyłącz się do zabawy. Zabierz swe kuglarskie czarodziejstwo. Wdziej chaplinowski kolorowy kostium. I do dzieła. Szaleńczą gawiedź poprowadzą cztery sztandary irracjonalne.

 

Strój jest konieczny wręcz obowiązkowy niczym bilet do kina niemego J

Gdyby wziąć kolorowe kredki i bezczelnie pomalować ubranie Charliego Chaplina i jego współbraci - taki też efekt nas interesuje. Przetrzeb szafę swoją, siostry, brata, ciotki, babci, szuflandię i szmateksy okoliczne bliższe i dalsze i na pewno znajdziesz tam coś właśnie w sam raz: przyduże fraki; kapelusze, meloniki, cylindry; pasiaste rękawy, krawaty, koszule; wdzięczne koronki, sukienusie, rękawiczki, wstążeczki, pantofelki.

Nieme kino w cyrkowym wydaniu.

Mile widziana malarska ozdoba twarzy

 

ZAPROSZENI ARTYŚCI:

-         POL & FREDDY( Belgia )  www.polfreddy.com

-         Prodrop - Projekt ( Niemcy ) www.prodrop.de

-         Mr.Toons Palle Bay Henriksen ( Dania ) http://www.prof-idiot.dk

-         Matijas Romir ( Niemcy )  http://www.ballmaschine.de

-         Marion ( Grecja )  www.equipoize.org

-         Manfred Hanke ( Niemcy )  http://www.mannehanke.de

-         ....

-         MAMADU

 

 

Warsztaty :

Zapraszamy szereg czołowych artystów prezentujących nury tzw. nowego cyrku, zajmujących się sztuką cyrkową i teatrem ruchu, którzy poprowadzą warsztaty z żonglerki, akrobatyki, trapezu, ekwilibrystyki, zajęcia teatralne i inne.

 

Oprócz warsztatów proponowanych przez zaproszonych artystów , każdy może poprowadzić warsztat. Większość warsztatów będzie otwarta dla publiczność festiwalowej.

 

W warsztatach z „mistrzami" będzie można wziąć udział po zarezerwowaniu miejsca i wniesieniu opłaty. Ilość miejsc na każdy warsztat będzie ograniczona ( 10 -15 osób )

RUSZAJĄ ZAPISY NA WARSZTY !!!

 

Matthias Romir ( http://www.ballmaschine.de )

-         żonglerka maczugami , manipulacja z maczugami żonglerskimi, bouncing balls

-         artysta niemiecki, stały bywalec festiwalu

 

10.07 - 12.07 ( 3 dni - 2 godziny dziennie )

Warsztat z :

-         Eksperymenty z przedmiotem (piłki, maczugi, obręcze ... )

-         Improwizacja

-         Budowanie własnych numerøw i etiud żonglerskich

-         Ilość osób na warsztacie max 20 osób ( podział na dwie grupy po 10 osób )

-         Cena: 90 zł - zapisy przed festiwalem

-         Zgłoszenia: frikumiku@gmail.com

 

Mikołaj Wiepriew http://www.nikoli.art.pl

-         reżyser i aktor rosyjski prowadzący Teatr Nikoli ( Biały Klaun )

-         prowadzi warsztaty na terenie całego kraju i zagranicą

-         współpracował z Teatrem Stu i Kto

-         założyciel  Teatru Gry i Ludzie z Katowic

-         pomysłodawca i realizator : Terapia przez Smiech, Fetsiwal uśmiechu, Since Fiction

 

10.07 - 12.07 ( 3 dni - 2 godziny dziennie )

Warsztat z :

-    techniki scenicznej,

-    budowqnia postaci i charakteru na scenie

-    pracy z przedmiotem

-    podstawowe zadania aktorskie

-    klaunada

 

-         Ilość osób na warsztacie: max 15 osób ( podział na dwie grupy po 10 osób )

-         Cena: 90 zł - zapisy przed festiwalem

-         Zgłoszenia: frikumiku@gmail.com

 

 

Taniec akrobatyczny na szrfie ( Katarzyna Donner )

-         Akrobatyka na szarfie (zwana aerial tissue, aerial silk) jest nowoczesną dziedziną cyrku,

-         Jest to jedna z najbardziej niebezpiecznych sztuk, a zarazem bardzo widowiskowa i subtelna.

-         Na czym polega ta sztuka? Akrobatka wspina się na jedwabną szarfę o długości ok. 8 metrów, zatrzymuje się na dużej wysokości w efektownych, atletycznych pozach, wykonuje gwałtowne spady kręcąc się wokół własnej osi lub dynamiczne salta na wiszącym materiale. Wszystkie ewolucje odbywają się bez asekuracji, gdyż większość z nich nie byłaby wykonalna z jakimkolwiek zabezpieczeniem. Akrobatka polega więc jedynie na własnej zręczności i technicznej precyzji, co wymaga uprzedniego treningu siły i elastyczności ciała.

-         Warsztat będzie obejmował naukę podstawowych figur akrobatycznych na szarfie oraz ćwiczenia rozciągające przygotowujące ciało do tego typu ewolucji

-         Trening: 2h przez 4 dni trwania festiwalu

-         Ilość osób: 10-12 osób (na warsztacie udostępnię 2 szarfy)

-         Koszt:35zł

 

Warsztat z żonglerki partnerskiej - prowadzenie członkowie Grupy Prodrop

 Multiplex Passing : partnerska  żonglerka multiplekosowa
- Klasyczne triki żonglerki partnerskiej
- Siteswap Passing 1 - Siteswapy  w żonglerce partnerskiej ( poziom podstawowy )
- Siteswap Passing 2 - Siteswapy  w żonglerce partnerskiej ( poziom zaawansowany )
- Teoria siteswap'ów dla początkujących
- Teoria siteswap'ów w żonglerce partnerskiej

 

10.07-12.07 - 2 godziny każdego dnia

Każdy z warsztatów kosztuje 80 zł

Otworzymy warsztaty na których będzie największa ilość chętnych

 

Łukasz Skiba - Su : Warsztaty z diabolo dla osob poczatkujacych

 (potrafiacych robic kilka trikow rozpedzac podrzucac...).

 

-       jedno diabolo - różne wariacje startowania rozpedzania, triki

-         dwa diabolo - jak zaczac ,korekcja ,pierwsze triki,

-         max 12 osób

-         zapisy: frikumiku@gmail.com

-         cena: 0 - free, zapisy na listę

 

Warsztat bębniarski - Dominik Muszyński z grupy Wadada www.wadada.pl

-         Warsztaty dla początkujących, nauka wydobywania podstawowych dźwięków na djembe i dundunach (dundunba, sangpan, kenkeni) 

-         rola poszczególnych instrumentów w sekcji rytmicznej typowej dla muzyki Afryki Zach. na podstawie rytmów takich jak: Djole, Balakulaganja, Yankadi, Sunu. 

-         Max 15 osób tylko dla pierwszych 7 osób będę miał instrumenty (4 duny i 3 djemby ) kolejne osoby powinny mieć swoje  djemby.

-         11.07-13.07 - 2 godz dziennie

-         Cena : 70 zł

 

Żonglowanie i manipulacja w stylu funky - Pol&Freddy www.polfreddy.com

-    Odkrywanie nowych sposobów wymiany 1,3 i 5 maczug pomiędzy dwoma osobami

-    Ciekawe, śmieszne triki z jedną maczugą

-    Max 20 osób

-    Cena: 60 zł.

-    Zapisy: frikumiku@gmail.com

 

Żonglowanie i ruch ­- Marion www.equipoize.org

-    Ruchowy warsztat żonglerski ( skupiający się na ruchu a nie na technice żonglerki)

-    Szukanie przestrzeni pomiędzy techniką żonglerską na wyrażanie czy tłumaczenie pomysłów pochodzących zróżnych źródeł

-    Uczestnczyć mogą wszystkie osoby niezależnie od poziomu

-    Cena wkrótce

-    Max 12 osób

-    Zapisy: frikumiku@gmail.com

 

 

WKROTCE NA TEJ STRONIE POJAWIĄ SIE INFORMACJE O WARSZTATACH Z:

 

-         Żonglerka

-         Maipulacja

-         Diabolo

-         Tanie z ogniem

-         trapez ( solo i duo )

-         tissu ( szarfa )

-         partnerska akrobatyka

-         klaunada

-         pantomima

 

 

Czwartek  10.07

godz. 12.00 Rozpoczęcie festiwalu, otwarcie punktu informacyjnego, otwarcie wystawy fotograficzne

 

godz.14.00 - 14.20.00 Przedstawienie dla dzieci

 

godz. 14.30 - 17.00 Program dla dzieci - warsztaty cyrkowo teatralne

 

godz. 13.00 - 20.00  Warsztaty cyrkowe, żonglerskie, ruchowe

 

godz. 17.00 - 19.00 Obiad 

 

godz. 20.00 - 21.30   Spektakl

 

21.30 -22.00 - Spektakl ogniowy

godz. 22.00 - 23.30  Koncert, DJ + Bar

 

 

Piątek 11.07

godz. 10.00 -11.00 Śniadanie

godz. 11.00 - 20.00 Warsztaty

 

godz. 11.00 -14.00 program dla dzieci - warsztaty cyrkowo teatralne

 

 godz  15.00 Parada i występy na uliczkach  Srebnej Góry

 

godz. 18.00 - 20.00  Obiad

 

godz. 20.00 Koncert ,DJ + Bar

 

godz. 22.00  Kino pod gwiazdami : Film o tematyce cyrkowej

 

godz. 24.00 Scena Renegade

 

 

Sobota 12.07

Godz.10 Śniadanie

 

godz. 11.00 - 20.00 Warsztaty

 

godz.12.00 - 14.00 program dla dzieci - warsztaty cyrkowo teatralne

 

godz.14.00 - 16 Igrzyska Źonglerskie ( na wodzie i na lądzie )

 

Godz.17.00 - 19.00 Obiad

 

Godz. 20.00 OTWARTA SCENA ( spektakl cyrkowy na zasadzie kabaretu, prezentacje nie powiązanych ze sobą numerów i etiud - każdy kto ma swoją prezentację, rutynę itp zgłasza się do prowadzącego, ustalamy program, odbywają się próby techniczne  od 12.00 a wieczorem rusza show) Namiot duży - Basen

 

Godz. 22.30 Koncert ,DJ + Bar

 

Niedziela 13.07

 

Godz. 10.00 Śniadanie

 

Godz.12.00 - 14.00

 

Godz.15.30 - 16.30 - Gala dzieci´ca ( pokaz pracy warsztatowej )

 

Godz. 11.00-18.00 Warsztaty

 

Godz. 19.00 PRZEDSTAWIENIE GALOWE - "pokazy mistrzów"

 

Godz  21.30 Pokaz multimedialny ( DJ + VJ miksujący na żywo archiwalne nagrania z historii poskiego cyrku ) + Bar

 

Bilety :

Karnet 4 dni - 25 zł

Bilet na jeden dzień 10 zł

Przedstawienie Galowe 15 zł

Warsztaty dziecięce i program dziecięcy  0 zł ( dziecko + opiekun )

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 kwietnia 2008 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca