Literatura

Tadeusz Pióro: „O dwa kroki stąd”

Nakładem Biura Literackiego ukazały się wiersze zebrane Tadeusza Pióry. Jacek Gutorow o tomie „O dwa kroki stąd (1992-2011)”: „Pióro pisze tak, jakby sam stworzył manifest ruchu 'niespiesznego jedzenia'. W jego wierszach nie ma żadnego wykroczenia przeciw naturze i jej sezonowym cyklom. Poeta wykorzystuje to, co najświeższe, najlepsze i lokalne”.

 

Tadeusz Pióro, poeta, historyk literatury i tłumacz, ale także świetny felietonista (nie tylko) kulinarny, urodził się 1960 roku. W 1993 roku ukończył Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley (doktorat z twórczości Jamesa Joyce'a i Ezry Pounda). Do Polski wrócił dopiero w drugiej połowie ubiegłej dekady, znany już jako autor wydanego na początku lat 90. „Okęcia”. Z Biurem Literackim związał się w 1998 roku, wcześniej pojawił się też na Forcie Legnica.

 

Wydał w sumie sześć książek poetyckich, poza wspomnianym „Okęciem” są wśród nich „Wiersze okolicznościowe”, „Syntetyczność”, „Wola i Ochota”, „Pieśni miłosne” i „Abecadło”. Wszystkie - wraz z wierszami pochodzącymi z tomu „Dom bez kantów”, wydanego wspólnie z Andrzejem Sosnowskim i Kubą Koziołem - złożą się na zawartość Dożynkowego zbioru „O dwa kroki stąd (1992-2011)”, o którym Pióro mówi:

 

„Dla autora publikacja dzieł, czy choćby wierszy, zebranych, jest niebagatelnym wyróżnieniem, świadczącym o końcu pewnego etapu, po którym powinien rozpocząć się następny. Rzecz jasna, zanim to nastąpi, niezbędne jest podsumowanie, swoisty rachunek sumienia, który autor powinien przeprowadzić, żeby nie powielać błędów popełnionych w trakcie etapu już, powiedzmy sobie, zamkniętego”.

 

Tadeusz Pióro to obecnie jeden z najbardziej znanych stołecznych poetów. Wraz z innymi warszawskimi autorami (Jackiem Dehnelem, Eugeniuszem Tkaczyszynem-Dyckim, Marcinem Sendeckim i Dariuszem Suską) pojawi się na przyszłorocznym Porcie Literackim, który rozpocznie się 20 kwietnia we Wrocławiu. Wcześniej - 1 grudnia - Tadeusz Pióro i Marcin Sendecki przeczytają swoje wiersze podczas „Portu Literackiego po godzinach”. Początek spotkania w redakcji Biura Literackiego o godz. 18. Wstęp jest wolny.

 

„O dwa kroki stąd (1992-2011)” w poezjem.pl >>>
http://www.poezjem.pl/pl/open/catalog/on/product/id/113887

Przeczytaj wiersze z „O dwa kroki stąd (1992-2011)” w Przystani! >>>
http://biuroliterackie.pl/przystan/czytaj.php?site=200&co=txt_3955
http://biuroliterackie.pl/przystan/czytaj.php?site=200&co=txt_3955


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 kwietnia 2011 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca