Literatura

„ABCadło idei” – „W – Wizja”

Gościem spotkania będzie Paweł Dunin-Wąsowicz

Biblioteka Śląska w Katowicach, „Res Publica Nowa” oraz Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów zapraszają na drugie seminarium z cyklu „DNA Miasta: ABCadło idei” w Katowicach. Gościem spotkania będzie Paweł Dunin-Wąsowicz, publicysta, krytyk muzyczny i literacki, redaktor naczelny miesięcznika „Lampa”.

 

Celem projektu jest wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Jak odszyfrować zmiany zachodzące we współczesnych społeczeństwach, zrozumieć nowe procesy i zachowania? Czy istnieje klucz, dzięki któremu można odkryć mechanizmy rządzące przemianami kulturalnymi i społecznymi? Jak owe zjawiska odciskają swoje piętno na życiu miasta?

 

W ramach projektu zostaną zorganizowane dla zainteresowanych mieszkańców Katowic wykłady wybitnych postaci polskiej kultury oraz warsztaty nawiązujące do tematyki prelekcji.

Drugie seminarium odbędzie się 18 maja 2012 r. w Domu Oświatowym Biblioteki Śląskiej (ul. Francuska 12, Katowice). O godz. 11.00 rozpoczną się warsztaty dla aktywnych mieszkańców Katowic, podczas których uczestnicy będą szukać nowych pomysłów i projektów dla miasta.

Warsztaty i wykład przeznaczone są szczególnie dla studentów, pracowników urzędów miast (wydziały edukacji i kultury), edukatorów i animatorów kultury, pracowników organizacji pozarządowych, aktywnych mieszkańców miasta.

 

O godz. 15.00 zaplanowano wystąpienie Pawła Dunina-Wąsowicza poświęcone futurologicznym wizjom i historii alternatywnych miast w polskiej literaturze. Pisarz spróbuje odpowiedzieć na pytania: Jak wyobrażenia i fantazje o mieście mają się do faktycznych historii, struktury społecznej, tkanki architektonicznej? Czym różnią się równoległe rzeczywistości stolicy i Śląska? Zastanawiając się nad tymi kwestiami, Dunin-Wąsowicz opowie o swojej najnowszej książce „Warszawa fantastyczna”.


Zgłoszenia na warsztaty i wykłady:
domoswiatowy@bs.katowice.pl
32 2554321


Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej
ul. Francuska 12
Katowice

https://www.facebook.com/DomOswiatowyBibliotekiSlaskiej 

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 10 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca