Literatura

Ostatni dzień lipca - audiokryminał z Powstaniem Warszawskim w tle

 

OSTATNI DZIEŃ LIPCA                   BARTŁOMIEJ RYCHTER

 

AUDIOBOOK

 

Najnowsza książka Bartłomieja Rychtera to dynamiczna opowieść o przyjaźni czasów wojny. Mimo przeniesienia akcji do lat 40. ubiegłego wieku wnioski nasuwające się po lekturze są aktualne także dziś. Ostatni dzień lipca łączy w sobie solidną dawkę historii, intrygującą fabułę, kryminalną zagadkę, realizm psychologiczny i zręcznie budowane napięcie.

 

Sierpień 1944 roku. Niemieccy okupanci ze strachem myślą o Armii Czerwonej, której czołgi dotarły właśnie na przedpola Pragi. W takiej scenerii rozgrywają się dwie historie kryminalne. Dwaj nieznający się bohaterowie, Polak i Niemiec, ostatniego dnia lipca rozpoczynają prywatne śledztwa. Starszy strzelec Klaus Enkel usiłuje rozwiązać zagadkę domniemanego samobójstwa swojego przyjaciela, a adwokat Antoni Chlebowski, członek ruchu oporu, wyjaśnia okoliczności śmierci umarłej na jego oczach telegrafistki. Obaj bohaterowie w swoich przełożonych mają raczej wrogów niż sprzymierzeńców i bardzo wiele ryzykują...

 

 

autor:                                                                  BARTŁOMIEJ RYCHTER

tytuł:                                                                   OSTATNI DZIEŃ LIPCA

kategoria:                                                          książka audio

czyta:                                                                   Marek Lelek

data premiery:                                                25.07.2012 r.

nakład:                                                2000 egz.

nośnik:                                                               1 CD

format nagrania:                                            mp3

 

 

 

 

AUTOR

BARTŁOMIEJ RYCHTER (ur. 1978) - pisarz, prawnik i menedżer; pochodzi z Sanoka. Jego debiutancki Kurs do Genewy (W.A.B. 2007) był nominowany do Nagrody Wielkiego Kalibru. Ukazał się przekład duński powieści, w przygotowaniu jest przekład niemiecki. Kolejny kryminał Rychtera, Złoty wilk (W.A.B. 2009), został doceniony przez czytelników i recenzentów za warsztat literacki, wierne oddanie dziewiętnastowiecznych realiów i wciągającą fabułę.

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 24 lipca 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca