Literatura

Festiwal Literacki Sopot - 18-22 sierpnia

 

Pierwsza edycja festiwalu Literacki Sopot odbędzie się w dniach 18-22 sierpnia 2012 roku. Jego organizatorem jest Urząd Miasta Sopot. Partnerem festiwalu jest Instytut Książki, a przy jego organizacji współpracują także: Fundacja Nagrody Literackiej NIKE, Instytut Reportażu oraz TVP Kultura.

I edycja festiwalu Literacki Sopot odbędzie się w dniach 18-22 sierpnia 2012 r. (fot. mat. organizatorów)
 
Festiwal Literacki Sopot opanuje większość sopockich Instytucji kulturalnych - Państwową Galerię Sztuki, Towarzystwo Przyjaciół Sopotu-Dworek Sierakowskich, ZatokęSztuki i Miejską Bibliotekę Publiczną - a także molo, place, parki, kawiarnie i kluby. 

Do Sopotu zjedzie czołówka rodzimej sceny literackiej: Andrzej Stasiuk, Wojciech Jagielski, Joanna Bator, Małgorzata Szejnert, Mariusz Szczygieł, Jacek Hugo-Bader, Ignacy Karpowicz, Ewa Winnicka, Wojciech Tochman, Witold Szabłowski, Jakub Ćwiek i wielu innych. W Państwowej Galerii w Sopocie odbędą się spotkania autorskie z pisarzami nominowanymi do NagrodyLiterackiej NIKE oraz z laureatami nagrody z lat poprzednich. Znakomitym gościem festiwalu będzie Jurij Andruchowycz, który zaprezentuje się także na scenie muzycznej. 

Warsztaty reportażu poprowadzą wybitni polscy reportażyści: Wojciech Tochman, Lidia Ostałowska, Paweł Goźliński oraz Witold Szabłowski. 

W Dworku Sierakowskich, siedzibie Towarzystwa Przyjaciół Sopotu, odbędą się spotkania z przedstawicielami czołowych pism literackich, m.in.: „Twórczości”, „Odry”, „Zeszytów Literackich”, „Toposu” i „ Bluszcza”. W spotkaniach udział wezmą: Anna Piwkowska, Mikołaj Nowak-Rogoziński, Marek Zagańczyk, Rafał Bryndal, Bohdan Zadura, Mieczysław Orski oraz gospodarz spotkań, Tadeusz Dąbrowski. 

W ramach bliskich spotkań z czytelniczymi nowościami na Placu Przyjaciół Sopotu będą miały miejsce targi książki, w których wezmą udział najlepsze wydawnictwa z całej Polski. 

W programie nie zabraknie też prezentacji reportaży telewizyjnych dotyczących postaci związanych z literaturą, udostępnionych przez kanał TVP Kultura (TPS - Dworek Sierakowskich), a w Zatoce Sztuki ulokuje się kino plenerowe, w którym będzie można zobaczyć adaptacje kultowych książek. 

Do Miejskiej Biblioteki Publicznej organizatorzy zapraszają na spotkania z autorami książek fantasy i kryminałem, między innymi Jakubem Ćwiekiem i Anną Brzezińską. 

Oprócz tego odbędą się: akcja wymiany książek „Uwolnij książki”, warsztaty dla najmłodszych uczestników i wiele innych atrakcji. 

Strona festiwalu: www.literackisopot.pl 

Festiwal Literacki Sopot - 18-22 sierpnia 2012 r.
 

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 3 sierpnia 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca