Literatura

16. Targi Książki w Krakowie

 

W dniach 25-28 października br. już po raz 16. Kraków stanie się stolicą książki. Tegorocznym targom towarzyszyć będzie myśl przewodnia "Istnieję po to, żeby czytać książki...". Jak co roku oprócz prezentacji książek nie zabraknie spotkań z autorami, wydarzeń kulturalnych, dyskusji o literaturze i o kondycji branży wydawniczej. Targi Książki w Krakowie to jedna z najważniejszych ogólnopolskich imprez wydawniczych.

 

Atrakcji jest tak wiele, że nie sposób wymienić wszystkiego. Organizatorzy przygotowali program, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Nie będą zawiedzeni łowcy autografów, gdyż Targi odwiedzi blisko 500 autorów, wśród nich Marek Krajewski, Andrzej Stasiuk, Janusz L. Wiśniewski,Krzysztof Varga, a także Pani Prezydentowa Danuta Wałęsa. Podczas imprezy odbędą się spotkania dedykowane branży wydawniczo-księgarskiej oraz nowym mediom. Wszyscy zainteresowani znaczeniem mikroregionów będą mogli odwiedzić Salon Małe Ojczyzny, w którym przybliżą sobie tradycję i kulturę, w tym literaturę, Podhala.

 

Począwszy od 2011 r. Targi w Krakowie wyróżniają tytułem Ambasadora Targów Książki w Krakowie cztery postaci polskiej sceny kulturalnej, które promują czytelnictwo, jak i ideę Targów w... czterech stronach świata. W 2012 r. tytuł Ambasadora otrzymają: prof. Franciszek Ziejka, o. Leon Knabit, Grzegorz Boguta oraz wybrana przez facebookowiczów pisarka Agnieszka Lingas-Łoniewska.

 

Z racji Roku Janusza Korczaka (w 2012 roku mija 70 lat od tragicznej śmierci Przyjaciela Dzieci) nie zabraknie spotkań dedykowanych Panu Doktorowi, wspominany będzie podczas dyskusji w salach seminaryjnych, jak i spotkań na stoiskach z autorami publikacji poświęconych Korczakowi.

 

Targom Książki w Krakowie rokrocznie towarzyszy blisko kilkanaście konkursów dedykowanych branży księgarsko-wydawniczej, jak i zwiedzającym. Przez cztery dni trwania imprezy rozstrzygane są najważniejsze polskie plebiscyty i konkursy, m.in.:
- Edycja. Konkurs na książkę edytorsko doskonałą 2012
Ogłoszenie wyników: 25.10., godz. 15:00, sala seminaryjna 1.
- Konkurs o Nagrodę im. Jana Długosza
Ogłoszenie wyników: 25.10., godz. 20:00, Teatr im. J. Słowackiego (wstęp wyłącznie za za-proszeniami).
- Lista Goncourtów: polski wybór 2012
Ogłoszenie wyników: 27.10., godz. 15:00, sala seminaryjna 1.
- Najlepsza książka na jesień
Ogłoszenie wyników: 25.10., godz. 11:00, sala seminaryjna 1.
- Najlepszy podręcznik i skrypt akademicki 2012
Ogłoszenie wyników: 25.10., godz. 13:00, sala seminaryjna 3.
- Papierowy Ekran. Konkurs na najlepszy serwis internetowy o książce
Ogłoszenie wyników: 27.10., godz. 16:00, sala seminaryjna 2.
- PIK-owy Laur
Ogłoszenie wyników: 26.10., godz. 19:00, Hotel Stary, ul. Szczepańska 5 (wstęp wyłącznie za zaproszeniami).
- Ranking Polskich Drukarń Dziełowych
Ogłoszenie wyników: 25.10., godz. 15:00, sala seminaryjna 1.

 

W tegorocznej edycji imprezy bierze udział rekordowa liczba wystawców – 562! W gronie wystawców znaleźli się: wydawcy beletrystyki, poezji, książek naukowych, publikacji dla dzieci i młodzieży, encyklopedii, słowników i leksykonów. Wśród wystawców znajdują się także instytucje kulturalne, drukarnie, radiostacje, prasa, portale internetowe. W ofercie wydawnictw znajdą się m.in.: albumy, przewodniki, mapy, płyty CD i DVD, audiobooki, gry, poradniki, książki religijne, podręczniki, komiksy. Drugiej takiej imprezy ze świecą szukać!

 

Na terenie Hali Targowej będzie można obejrzeć wystawy przygotowane m.in. przez Cafe Szafa, WBP w Krakowie, Galerię Zderzak czy Agencję Edytorską Ezop.

 

Impreza ma formułę święta książki w całym Krakowie. Poza terenem Targów odbywają się więc  spotkania z autorami, happeningi literackie, spektakle teatralne, konferencje, koncerty, wystawy.

 
W tym roku po raz pierwszy Targom Książki w Krakowie  towarzyszyć będą Wirtualne Targi Książki – specjalnie przygotowana platforma z nowościami wydawniczymi. Premierowe tytuły (publikacje zaplanowane przez Wydawców między 16 sierpnia a 28 października) dostępne będą na stoiskach Wystawców podczas 4-dniowego święta książki w Krakowie w specjalnych – promocyjnych – cenach!

 

Szczegóły dostępne tutaj

 

Źródło: materiały prasowe Organizatora

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 27 pazdziernika 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca