Literatura

V Festiwal Poezji Słowiańskiej

PROGRAM

12 listopada 2012 – poniedziałek
godz. 11.00 
• Spotkanie z poetami białoruskimi.


Centrum Kulturalne Białorusi, ul. Królowej Marysieńki 66, Warszawa
• Spotkania w szkołach i Domach Kultury.
godz. 17.00 
• Międzynarodowe spotkanie poetyckie. 
Klub Księgarza – Rynek Starego Miasta 22, Warszawa.
godz. 20.00 
• „Poeci poetom czytają swoje wiersze” spotkanie autorskie z Danutą Bartosz – wiceprezes Poznańskiego Oddziału ZLP, współorganizatorką Poznańskiego Listopada Poetyckiego. Wystąpią też: Ilona Opulska z Londynu, Tatiana Suzdalska z Moskwy i Agnieszka Sztabnik z Warszawy. Kawiarnia Literatka, Dom Literatury, Krakowskie Przedmieście 87/89, Warszawa. 

13 listopada 2012 – wtorek
godz. 11.00 
• Inauguracja imprezy, podczas której siedmiu poetów zagranicznych przekaże siedmiu poetom polskim ich książki poetyckie przełożone na języki obce, a poeci polscy przekażą poetom zagranicznym ich książki przełożone na język polski. Jest to ważna wymiana poetyckiej wiedzy i wzajemne promowanie poezji. 
• Wręczona zostanie również Nagroda Zasłużonemu Twórcy za pomoc w organizowaniu przez „Poezję dzisiaj” Międzynarodowych Festiwali Poezji – zaproszenie do Stanów Zjednoczonych na World Forum Federation Headquarters. 
• Ponadto – prezentacja poetów i poezji, koncert w wykonaniu wokalistek z Warszawy, Londynu i Moskwy. Wiersze poetów czyta Dariusz Bereski – Mistrz Mowy Polskiej 2012.
Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza – Rynek Starego Miasta 20, Warszawa. 
godz. 15.00 
• Prezentacja najnowszego numeru „POEZJI dzisiaj”, spotkanie z wydawcami i redaktorami naczelnymi Pism Literackich. 
• "Niekonwencjonalne formy publikacji i promocji poezji" – wystąpienie Juliusza Erazma Bolka, redaktora naczelnego niezależnego pisma artystycznego "ENIGMA. Ludzie * Sztuka * Myśli".
Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza Rynek Starego Miasta 20, Warszawa.
godz. 17.00 
• Spotkanie z poetami rosyjskimi. 
Rosyjski Ośrodek Nauki i Kultury – Belwederska 25, Warszawa.
godz. 18.00
• Autorski program Marleny Zynger – prezentacja filmu – relacji z widowiska wystawionego w br. na Harendzie, w Zakopanem z okazji 125. rocznicy urodzin Marusi Bunin Kasprowiczowej.
Rosyjski Ośrodek Nauki i Kultury – Belwederska 25, Warszawa.
godz. 20.00 
• poeci poetom czytają swoje wiersze. 
Kawiarnia Literatka, Dom Literatury, Krakowskie Przedmieście 87/89, Warszawa.

14 i 15 listopada 2012 – środa i czwartek 
Wyjazd poetów zagranicznych i polskich na świętokrzyski szlak literacki (kielecczyzna, Suchedniów – miejsce związane z G. Herlingiem-Grudzińskim; Ciekoty – ze S. Żeromskim). Spotkanie poetów w Suchedniowskim Ośrodku Kultury „Kuźnica” m.in.: prezentacja twórczości, spotkanie z kieleckim środowiskiem literackim, koncert poetycko-muzyczny, pokaz filmu.


Więcej na: https://www.facebook.com/events/188557857946303/
 
 
 

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 8 listopada 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca