Literatura

Mueller i Słomczyński w prologu Portu 2014

Kolejne spotkanie z cyklu Port Literacki 2014: Prolog odbędzie się już 21 listopada w redakcji Biura Literackiego na wrocławskim rynku. Po październikowych czytaniach Justyny Bargielskiej i Wojciecha Bonowicza przyszedł czas na Joannę Mueller – autorkę premierowej książki "Powlekać rosnące" oraz debiutującego tomem "Nadjeżdża" Szymona Słomczyńskiego. Spotkanie poprowadzi Karol Maliszewski.

 

Drugi po "Stratygrafiach" eseistyczny tom Mueller łączy w sobie perspektywę krytycznoliteracką z bardzo intymnym doświadczeniem macierzyństwa. Dialogując z dyskursem feministycznym, przygląda się tekstom, zwracając uwagę na ich wieloznaczność, nieoczywistość. Poprzedni tom szkiców został dobrze przyjęty i nagrodzony – czy tak będzie również w przypadku tej premiery?

 

Czytanie Szymona Słomczyńskiego podczas ubiegłej edycji Portu Literackiego pozwala sądzić, że zbiorem "Nadjeżdża" brawurowo wjedzie na polską scenę literacką. To drugi, po Martynie Buliżańskiej, tegoroczny debiutant. Jego zrytmizowane utwory przesiąknięte rzeczywistością, niekiedy wulgarną, prezentowaną często perspektywy żeńskiego "ja" odważnie rzucają czytelnikowi wyzwanie.

 

W tegorocznym Połowie Szymona Słomczyńskiego wyłowiła z grona debiutantów właśnie Joanna Mueller redaktorka książki. Co wyniknie z takiej konfrontacji debiutancko-krytycznoliterackiej? Przekonać się będzie można w czwartek o godzinie 18:00. Wstęp na spotkanie, jak na wszystkie wydarzenia z cyklu Port Literacki 2014: Prolog, jest wolny.

 

 

Zobacz serwis Prologu Portu Literackiego 2014

http://portliteracki.pl/pogodzinach/static/kategoria/prolog-portu-2014/

 

Zamów książkę Joanny Mueller

http://www.poezjem.pl/pl/open/catalog/on/product/id/114037

 

Zamów książkę Szymona Słomczyńskiego

http://www.poezjem.pl/pl/open/catalog/on/product/id/114035

 

21 listopada 2013, 18:00

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 16 listopada 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca