Literatura

„Grace. Księżna Monako” już 30 kwietnia w księgarniach

Grace Kelly - królowa Hollywood, księżna Monako. Biografia odsłania kulisy życia gwiazdy na dworze Grimaldich, który okazał się dla niej złotą klatką.

 

Niewiele wskazywało na to, że Grace Kelly czeka wyjątkowa kariera: katolicka szkoła, surowe wychowanie, niechęć rodziców do planów córki. Jednak Grace od początku wiedziała, że stać ją na więcej, że ma talent, który musi wykorzystać. Przeprowadziła się do Nowego Jorku i zaczęła spełniać swoje marzenia: jej kariera aktorska szybko nabrała rozpędu, Grace otrzymywała wiele propozycji. Stała się muzą Alfreda Hitchcocka, w którego filmach wspięła się na szczyt. Poznała wszystkich w Hollywood, z czasem wszyscy znali i ją.

 

Gdy w wieku 25 lat zdobyła Oscara za rolę w filmie „Dziewczyna z prowincji”, była już na ustach całego świata. Sława, choć z czasem nie filmowa, towarzyszyć jej będzie do końca życia: w wieku 27 lat podczas pobytu we Francji została przedstawiona Rainierowi III, księciu Monako. Zaledwie po roku znajomości stanęli przed ołtarzem. Przed kamerami pojawiała się już nie aktorka, lecz księżna, żona Rainiera III, przyszła matka trójki dzieci. W mediach zawsze prezentowała się z gracją i wdziękiem, dbała o wizerunek męża. Szczególnie gdy rozgorzał spór pomiędzy Charlesem de Gaulle'em i Rainierem III, Grace włożyła wiele wysiłku, by załagodzić konflikt. Czy jednak bycie księżną oznaczało dla Grace spełnienie marzeń?

 

Książka odsłania kulisy dworskiego życia oraz związku Grace Kelly z Rainierem III. Biografia napisana przez osobę blisko związaną z rodem Grimaldich nie pozostawia złudzeń: drogie naszyjniki były dla Grace smyczą, a dbanie o dobre imię męża, piękny ogród oraz samopoczucie wykwintnych gości były dla królowej Hollywoodu utrapieniem. Z księciem nie łączyło jej wiele: ona uwielbiała romantyczne spacery i ciszę, on boks, szybkie samochody i polowania. Rainier III nie znosił aktorskiej przeszłości i sławy żony, zakazał nawet pokazywania filmów z Grace w Księstwie. Jak wynika z książki, Grace pragnęła wrócić do aktorstwa, podejmowała się nieoficjalnych występów w mediach, myślała o rozwodzie. Dobre wychowanie i oddanie się nowej roli nigdy nie pozwoliły jej na publiczną krytykę męża i rodu Grimaldich, jednak kontynuowanie kariery aktorskiej pozostało jedynie w sferze marzeń. Rola księżnej okazała się ostatnią aż do tragicznej śmierci Grace w 1982 roku.

 

Joanna Spencer od lat 50-tych była korespondentką w Monako dla luksusowych magazynów kobiecych. W książce pojawia się wiele wypowiedzi osób, które miały okazję osobiście poznać księżną Grimaldi, dzięki czemu czytelnicy mogą mieć pewność, że czytają o historii z pierwszej ręki.

 

Wraz z premierą książki na ekrany wchodzi film w reżyserii Oliviera Dahana, autora m.in. filmowej biografii Edith Piaf „Niczego nie żałuję”. Film otworzy festiwal w Cannes. W rolę Grace Kelly wcieliła się Nicole Kidman.

 

 

Autor: Joanna Spencer Tytuł: Grace. Księżna Monako Wydawnictwo: Muza SA Stron: 288 ISBN: 978-83-7758-596-2 Cena detaliczna: 34,99zł


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 27 kwietnia 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca