Literatura

Spotkanie autorskie z Olgą Tokarczuk

 

W poniedziałek 2 czerwca o godz. 18:00 Miejska Biblioteka Publiczna zaprasza do Auli Biblioteki Głównej przy ul. Kościelnej 11 w Sosnowcu na spotkanie autorskie w ramach Salonu Literackiego X Sosnowieckich Dni Literatury. Naszym gościem będzie powieściopisarka, eseistka, poetka, autorka scenariuszy, laureatka Literackiej Nagrody NIKE – Olga Tokarczuk. Spotkanie poprowadzi Marta Tomczok.

 

Olga Tokarczuk (ur. 1962) jest absolwentką psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Laureatka Literackiej Nagrody NIKE w 2008 roku za powieść Bieguni. Swoje pierwsze opowiadania opublikowała pod pseudonimem Natasza Borodin w piśmie „Na przełaj” w 1979 roku. Natomiast pierwszą książką była Podróż ludzi Księgi wydana w 1993 roku. Za największy jej sukces uważa się Prawiek i inne czasy (nominowana do Nagrody Literackiej NIKE w 1997 roku). W 2010 roku Olga Tokarczuk została odznaczona Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

 

Autorka m.in.:


 

Podróż ludzi księgi /1993/
E.E /1995/
Prawiek i inne czasy /1996/
Szafa /1997/
Dom dzienny, dom nocny /1998/
Lalka i perła /2000/

Gra na wielu bębenkach /2001/

Ostatnie historie /2004/

Anna In w grobowcach świata /2006/

Bieguni /2007/

Prowadź swój pług przez kości umarłych /2009/

Moment niedźwiedzia /2012/


 

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 29 maja 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca