Literatura

Czy będąc na dnie piekła, można upaść jeszcze niżej?

Michael Katz Krefeld

Wykolejony

premiera: 5 czerwca 2014

 

Czy będąc na dnie piekła, można upaść jeszcze niżej?

 

Nowe, gorące nazwisko na liście skandynawskich mistrzów kryminału i nowy bohater w zastępie wziętych detektywów, wirtuozów skomplikowanych śledztw.

 

Wykolejony nie jest pierwszą powieścią w dorobku Michaela Katza Krefelda, ale pierwszym tomem serii, którą duński autor podbija serca międzynarodowej publiczności. Głównym bohaterem jest przebywający na przymusowym zwolnieniu detektyw Thomas „Ravn” Ravnsholdt. Życie potraktowało go brutalnie. Smutki próbuje topić w alkoholu. Być może właśnie dlatego postanawia pomóc zrozpaczonej matce, poszukującej zaginionej kilka lat temu córki. Masza chciała wieść życie na przyzwoitym poziomie, ubierać się w dobre ciuchy, nosić drogie torebki. Wybrała więc zawód call girl. Klienci znali ją jako Karinę… Pewnego dnia zapadła się pod ziemię.

 

Czytelnik wraz z detektywem, podążając śladami Maszy, wchodzi coraz głębiej w mroczny świat i odkrywa kolejne jego warstwy oraz innego, na pierwszy rzut oka niewidocznego, lecz przerażającego bohatera – przemoc, która czai się zarówno w ciemnych zaułkach miasta, jak i w domowym zaciszu.

 

Akcja Wykolejonego rozgrywa się w Danii i w Szwecji. Michael Katz Krefeld oprowadza nas po najgorszych zakątkach Kopenhagi i najbardziej przerażających enklawach Sztokholmu. Nie szczędzi przy tym słów ironii, wynikających ze wzajemnych animozji obydwu narodów. A że autor jest Duńczykiem, w szczególności dostaje się Szwedom. Most nad Sundem to symbol hańby, a przedstawiony w Wykolejonym Sztokholm to prawdziwe piekło na ziemi, gdzie karty rozdaje słowiańska mafia, a pod przykrywką oficjalnej działalności w najlepsze trwa handel ludźmi, kwitnie prostytucja i stręczycielstwo. Policja zaś daje na to ciche przyzwolenie.

 

****

Adrenalina buzuje w żyłach… Napięcie sięga zenitu.

Dawaj Krefeld, niecierpliwie czekamy na kolejną dawkę!

Fyns Amts Avis (Dania)

 

****

Pisząc Wykolejonego Katz Krefeld dowiódł, że wciąż jest w pierwszej lidze.

Politiken (Dania)

 

****

Mocna intryga pod wysokim napięciem… Taki właśnie powinien być prawdziwy bestseller…

Wykolejony jest niczym podpalacz, który zapewni ci gorące, nieprzespane noce.

Berlingske (Dania)

fot. Thomas A.

Duński kryminał w najlepszym wydaniu.

Litteratursiden (Dania)

 

Michael Katz Krefeld w rodzinnym kraju nie musi już nikogo przekonywać do swego kunsztu pisarskiego. W 2007 roku jego powieść „Before the Storm” otrzymała nagrodę za najlepszy debiut w kategorii literatury kryminalnej, kilka lat później czwarta książka Krefelda „Black Snow Halling” została wyróżniona statuetką najlepszej powieści tego gatunku. 

 


przysłano: 12 czerwca 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca