Literatura

„Więcej czerwieni” Katarzyny Puzyńskiej | Druga część cyklu o policjantach z Lipowa

Katarzyna Puzyńska z wykształcenia jest psychologiem, pracuje jako nauczyciel akademicki na wydziale psychologii. Jako pisarka zadebiutowała w lutym tego roku, a jej pierwsza powieść – „Motylek” – została  przyjęta przez czytelników i recenzentów z równym entuzjazmem. Właśnie ukazała się jej kolejna książka, „Więcej czerwieni”, czyli dalszy ciąg opowieści o policjantach z niewielkiej wsi Lipowo.

 

Jest pełnia lata, na polach rozpoczynają się żniwa, a w sadach dojrzewają jabłka. Tymczasem w okolicach sennego zazwyczaj Lipowa zostają zabite dwie młode kobiety. Sprawca okaleczył brutalnie ich ciała. Policja kryminalna z Brodnicy podejrzewa, że oba zabójstwa mogą być dziełem seryjnego mordercy. Podgórski dołącza do ekipy śledczej prowadzonej przez kontrowersyjną komisarz Klementynę Kopp. Policja stara się znaleźć punkty wspólne pomiędzy obiema ofiarami i stworzyć profil zabójcy. Brak postępów w śledztwie zbiega się z kłopotami w życiu prywatnym policjanta. Czy Podgórski odkryje, jaki jest prawdziwy cel mordercy? Czy uda się w porę zapobiec śmierci kolejnej kobiety?

 

Jak napisała Marta Guzowska, gdyby Agatha Christie pisała dzisiaj swoje kryminały, panna Marple nie byłaby nobliwą staruszką. Byłaby zapewne kimś podobnym do Klementyny Kopp z powieści Puzyńskiej. Miss Marple nie zyje? Niech żyje Klementyna Kopp!

Książki Katarzyny Puzyńskiej to nie tylko trzymające w napięciu klasyczne kryminały psychologiczne, ale także powieści z rozbudowanym wątkiem społecznym i obyczajowym, które nie bez przyczyny porównywane są do książek Agathy Christie i szwedzkiej królowej gatunku, Camilli Läckberg.

 

Wydawcą powieści „Motylek” i „Więcej czerwieni” jest Prószyński i S-ka. 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 4 września 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca