Literatura

12 lutego Port po godzinach z Fantomasem

Biuro Literackie zaprasza na kolejne spotkanie autorskie z cyklu Port Literacki po godzinach. W rolach głównych autorzy legendarnego "Domu bez kantów": Tadeusz Pióro i Andrzej Sosnowski. Autorzy zaprezentują swoje najnowsze książki, a także odpowiedzą na pytania Wojciecha Bonowicza.

 

Zgodnie z tradycją wieczorów autorskich Port Literacki po godzinach, pretekstem do zaproszenia konkretnych autorów są premiery ich najnowszych książek. Dlatego przy okazji ukazania się "Domu ran" Andrzeja Sosnowskiego i "Powązek" Tadeusza Pióry poeci odwiedzą siedzibę Biura Literackiego, przeczytają fragmenty swoich nowych książek, odpowiedzą na zaskakujące pytania Wojciecha Bonowicza oraz publiczności.

 

Na nową książkę Tadeusza Pióry we wrocławskiej oficynie trzeba było czekać aż sześć lat. „Powązki” swoją premierę będą miały 2 lutego. Poeta łączy nowoczesność z anachronicznością, o tym, co najprawdziwsze, opowiada w dosadnie sztuczny, groteskowy sposób. Premierowy tomik Andrzeja Sosnowskiego ukaże się kilka dni przed lutowym spotkaniem. Książka nosi tytuł „Dom ran” i z pewnością nie zawiedzie entuzjastów charakterystycznej frazy warszawskiego poety i tłumacza.

 

Tadeusz Pióro urodził się w 1960 roku. Poeta, historyk literatury i tłumacz. Ukończył Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, obronił doktorat z twórczości Jamesa Joyce'a i Ezry Pounda. Do Polski wrócił w połowie lat dziewięćdziesiątych, znany już jako autor "Okęcia". Od 1998 roku jest związany z Biurem Literackim. W Biurze Literackim wydał m.in. "Syntetyczność" (1998), "Wolę i ochotę" (2000), "Pieśni miłosne" (2004), "Abecadło" oraz wspomniane wiersze zebrane "O dwa kroki stąd".

 

Andrzej Sosnowski urodził się w 1959 roku w Warszawie. Poeta, tłumacz, z wykształcenia anglista, wykładowca literatury amerykańskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Pracownik redakcji "Literatury na Świecie". Laureat nagród: im. Kazimiery Iłłakowiczówny (1992), Fundacji Kultury (1994 i 1999), Kościelskich (1997), "Odry" za całokształt twórczości (1998), Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius (2008) oraz Nagrody Literackiej Gdynia – specjalne wyróżnienie (2011). Mieszka w Warszawie.

 

Lutowe spotkanie poprowadzi Wojciech Bonowicz – poeta, publicysta, dziennikarz i krytyk literacki; autor wielu tomów poetyckich wydanych w Biurze, z czego ostatnio – zbioru wierszy pt. "Echa", który był nominowany do Nagrody Poetyckiej im. Wisławy Szymborskiej (2014). Spotkanie odbędzie się w siedzibie Biura Literackiego przy ul. Przejście Garncarskie 2, o godz. 18.00. Będzie to również okazja do zakupu premierowych książek w okazyjnych cenach. Wstęp wolny.

 

 

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 lutego 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca