Literatura

Nagroda im. Andrzeja Krzyckiego dla Pauli Gotszlich

Konkurs jest przeznaczony dla autorów przed debiutem książkowym, którzy nie ukończyli 35. roku życia. Nagrodę stanowi publikacja zwycięskiego zestawu w postaci książki.

 

Oceny prac dokonała Kapituła w składzie: Dawid Jung (redaktor naczelny „Zeszytów Poetyckich”) – przewodniczący, prof. Marek Kaźmierczak (zastępca Dyrektora Instytutu Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie) oraz Jarosław Mikołajczyk (redaktor naczelny POPCENTRALA.COM).

 

Spośród nadesłanych 47. propozycji książkowych Kapituła wybrała 6. finalistów, którzy zostali zaproszeni na VI Festiwal Literacki PRETEKSTY Gniezno 2016 (30 września – 2 października 2016 r.). Finalistami Nagrody im. Andrzeja Krzyckiego 2016 zostali:

 

Michał Domagalski

Paula Gotszlich

Przemysław Górecki

Radosław Lach

Grzegorz Marcinkowski

Julia Mika

 

Decyzją Kapituły Nagrodę im. Andrzeja Krzyckiego 2016 otrzymała Paula Gotszlich – poetka, rocznik 1992, w latach 2012-15 studiowała filologię angielską w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, obecnie na piątym roku polonistyki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Publikowała m.in. w „Inter-", „Helikopterze", „Wyspie", „Cegle", „Nowej Gazecie Literackiej", „Nowych myślach", almanachu literackim Lustra (Fundacja Dużego Formatu, Warszawa 2013). Mieszka w Tarnowskich Górach.

 

Laudację wygłosił dr Kamil Wasilkiewicz z Instytutu Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie.

 

Nagroda im. Andrzeja Krzyckiego ma dawać młodym poetom przed debiutem książkowym szansę zaistnienia w środowisku literackim oraz szansę publikacji najlepszego w danym roku tomu poezji. Dotychczas w ramach nagrody debiutowali własnymi książkami poetyckimi: Agnieszka Gałązka, Joanna Dziwak i Jakub Sajkowski.

 

Mecenasem Nagrody im. Andrzeja Krzyckiego jest Urząd Miasta Gniezna. 

 

Redakcja

Redakcja

26 z Internetu
7906 artykułów 1719 tekstów 70 komentarzy
Wywrota.pl to interdyscyplinarny serwis społecznościowy zajmujący się kulturą. Jest jednym z pierwszych portali kulturalnych w polskim Internecie – działa od 1998 roku. W tym czasie otrzymał wiele prestiżowych nagród, m.in.: Papierowy Ekran…


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 3 pazdziernika 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca