Literatura

Autor „Kolei podziemnej” w Polsce! Kraków, Warszawa 3–5 grudnia! Zapraszamy

Colson Whitehead - laureat Nagrody Pulitzera i National Book Award za powieść „Kolej podziemna” - w Polsce (3-5 grudnia)!

 

Colson Whitehead – Absolwent Uniwersytetu Harvarda, laureat National Book Award i Nagrody Pulitzera za „The Underground Railroad”. Urodził się, dorastał i mieszka w Nowym Jorku na Manhattanie, jest autorem sześciu powieści i dwóch książkek z dziedziny literatury faktu. Od 2015 roku ma stała kolumnę w „The New York Times Magazine”. W kwietniu tego roku Colson Whitehead, wraz z kanadyjską pisarką Margaret Atwood, trafił na prestiżową listę stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Amerykański tygodnik „Time” publikuje listę stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie od 1999 roku. Tworzą ją redaktorzy gazety na podstawie nominacji przesłanych przez osobistości, które znalazły się w zestawieniach z lat poprzednich, oraz współpracowników „Time’a” z całego świata. Choć pojawienie się na liście jest często postrzegane jako wyróżnienie, redakcja zaznacza, że w zestawieniu uwzględniane są wszystkie osoby, które mają znaczący wpływ na świat, bez względu na konsekwencje ich działań. Do tej pory na listach znaleźli się m.in. Elena Ferrante, George Saunders, Hilary Mantel, Ann Patchett i George R.R. Martin.

 

Także w kwietniu oficjalnie potwierdzono informację o ekranizacji „Kolei podziemnej”. Realizacją serialu na podstawie powieści Colsona Whiteheada zajmie się Barry Jenkins, twórca oscarowego filmu „Moonlight”, zdobywcy statuetki dla najlepszego filmu 2016 roku. Film powstaje na zlecenie Amazonu. W realizację przedsięwzięcia zaangażowana jest współzałożona przez Jenkinsa firma produkcyjna Pastel oraz należąca do Brada Pitta firma Plan B Entertainment.

 

Spotkania z czytelnikami

 

KRAKÓW

Niedziela, 3 grudnia, godz. 17:00

W ramach cyklu „Conrad po godzinach”

 

WARSZAWA

Poniedziałek, 4 grudnia, godz. 19:00

AGRORA, ul Czerska 8/10


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 17 listopada 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca