Literatura

„Topos” nr 2/2018 już dostępny!

Drugi numer czasopisma literackiego „Topos” poświęcony jest w szczególności Leszkowi Aleksandrowi Moczulskiemu – zmarłemu w zeszłym roku poecie (tomiki m.in. w Bibliotece „Toposu” – Kartki na wodzie), autorowi książek dla dzieci i tekstów piosenek. Artystę wspominają: Krzysztof Kuczkowski w eseju wzbogaconym zdjęciami listów (Leszek – „człowiek nieodwracalny od szczęścia”. Ostatnie listy i dedykacje), Zofia Zarębianka (Naiwność niewinna i święta. O poezji Leszka Aleksandra Moczulskiego, glosy na pożegnanie) i Karol Alichnowicz (Mądrość). Do „Toposu” nr 2 (159) 2018 dołączono wyjątkowo aż 3 tomiki wierszy, wśród których znajduje się poezja Leszka A. Moczulskiego (Nuty do Franciszka), Bogdana Jaremina (My, chmury) oraz Aleksandry Zińczuk (JA DE).

Najnowszy „Topos” to także poezja. Na łamanch numeru publikujemy wiersze: ks. Jana Sochonia, Roberta Mielhorskiego, Janusza Kotańskiego, Jakuba Pacześniaka, Romana Misiewicza, Szymona Babuchowskiego, Zbigniewa Szymańskiego oraz Pawła Hohmanna.

W dziale eseistyki polecamy: Jarosław Ławski Słowo. Myśli o antologii poetów Konstelacji Toposu o twórcach zgromadzonych wokół czasopisma „Topos”, Piotr Michałowski Łaska antyelegii o twórczości Artura Daniela Liskowackiego oraz Mariusz Kalandyk Metempsychoza – podróżowania po kresach część druga i in. o tomie Jarosława Marka Rymkiewicza.

W numerze tradycyjnie Notes Wojciecha Kassa, Ogród debiutów (Tomasz Szubert, Anna Pawlak-Łacina, Katarzyna Zwolska-Płusa) oraz bogaty dział recenzji.

Na okładce: Asyskie łąki w San Damiano, fot. Izabeala Rutkowska.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 4 maja 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca