Literatura

„Topos” nr 3/2018 już dostępny!

Sto sześćdziesiąty numer „Toposu” otwiera obszerny wiersz XVIII-wiecznego poety angielskiego, Christophera Smarta Albowiem przedstawię ci teraz mojego kota Gabriela. Wśród poezji na łamach numeru znalazły się utwory Józefa Kurylaka, Piotra Cielesza, Grzegorza Kwiatkowskiego, Sławomira Matusza, Mariana Lecha Bednarka, Janusza Nowaka, Janusza Ryszkowskiego, Ewy Olejarz oraz Karola Maluszczaka.

W dziale krytycznym szczególnie polecamy eseje: Pauliny Subocz W głębi jaśniejącego znalazłem się lasu… Zaproszenie do „Pochodu duchów” Jana Polkowskiego, Janusza Nowaka Nasłuchiwanie „głosów spod ziemi”. O Kwaterze zmartwychwstałej pamięci Przemysława Dakowicza, i Meandry  krytycznoliterackiej samoświadomości Doroty Heck. Topos 3 (160) 2018 to także Dzieje pewnego portalu Krzysztofa Krasuskiego, który bierze pod lupę powieść Pomiędzy Grzegorza Filipa czy Oye como va… Waldemara Żyszkiewicza z jego muzyczną podróżą z grupą Santana.

Wyjątkowo bogaty jest dział recenzji, zawierający aż 14 głosów, wśród których znaleźli się m.in. Jan Sochoń o Vestigia Dei B. Jastrzębskiego, Jan Jastrzębski o wierszu Czerwone skarpetki M. Barańskiego czy Wojciech Fułek opisujący Listy i pamiętniki Marka Hłasko oraz książkę Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe. Wojciech Waglewski w rozmowie z Wojciechem Bonowiczem.

Najnowszy numer „Toposu” to także powrót arkuszów literackich, niegdyś stale goszczących w wydaniach czasopisma. Tym razem na plakacie znajduje się 5 utworów Dariusza Wasielewskiego.

Na okładce: Jacek Soliński, z cyklu Wszyscy bywamy żebrakami, fotografia, 2018.

Do Toposu dołączono 2 tomiki:

Sony Liston nie znał liter Krzysztofa Kuczkowskiego

Antropina Adriana Sinkowskiego

Zdjęcia



przysłano: 13 czerwca 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca