Literatura

Najnowszy „Topos” już dostępny!

Sto sześćdziesiąty pierwszy numer „Toposu” otwierają wiersze angielskiego poety Allena Upwarda w przekładzie Andrzeja Szuby. Ponadto w dziale poezji znalazła się twórczość Joanny Chachuły, Bartosza Suwińskiego, Krzysztofa Dowgiałło, Michała Czoryckiego, Mariusza Soleckiego, Łucji Dudzińskiej, Jakuba Pańkowa, Tadeusza Dziewanowskiego i Cezarego Dobiesa.

W dziale eseistyki polecamy: „Otwieranie zatrzaśniętego” Jana Zielińskiego o twórczości Aleksandra Wata, „Rzecz i słowo. O tryptyku poetyckim Wojciecha Kassa” autorstwa Janusza Nowaka, „Czarna ikona czerwonego terroru” Wiesława Setlaka, czy też „W stronę poezji nieśmiertelnej” Krzysztofa Krasuskiego, który bierze pod lupę interpretacje i opinie badaczy zawarte w książce „Zemsta ręki nieśmiertelnej. Interpretacje wierszy poetów XX wieku”. Ponadto Piotr Michałowski w eseju „W labiryncie semiosfery” pisze o dorobku naukowym Jurija Łotmana, „Szara myszka poezji polskiej”, Mirosława Kanieckiego traktuje o poezji Joanny Kulmowej, a Zbigniew Chojnowski w swoim artykule „poezją (u)czynną” nazywa wiersze Kazimierza Nowosielskiego.

W dziale recenzji odnajdziecie Państwo o twórczości J. Kulmowej, A. Goławskiego, M. Kozłowskiego, J. Grupińskiego, W. Banacha, P. Podlipniaka, B. Suwińskiego, P. Roguskiego i in.

W numerze ponadto laudacja „Zdarzył się (nam) Kazimierz Nowosielski” autorstwa Stanisława Modrzejewskiego.

Na okładce: Igor Mitoraj, Sulla riva / Na brzegu, 2009, trawertyn. Fot.: Ewa Cichocka.

 

„Topos” nr 4/2018 ukazał się z dwoma tomikami wierszy:

Cztery strony świata Michała Czoryckiego

Obiecane miejsce Michał Piętniewicz

 

Życzymy dobrej lektury!

 

Dwumiesięcznik literacki „Topos” dostępny jest w sieci salonów EMPiK oraz u wydawcy –  Towarzystwo Przyjaciół Sopotu w Dworku Sierakowskich. Zamówienia prosimy kierować na adres prenumerata@tps-dworek.pl

 

 

 

 

Zdjęcia



przysłano: 14 sierpnia 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca