Literatura

Nowy TOPOS już w sprzedaży!

Numer 3 (166) 2019 TOPOSU otwiera tekst ks. Jana Sochonia „Jaka sztuka”, który bierze pod lupę kondycję i kształt sztuki we współczesnym świecie. W dziale poezji znalazły się utwory Adriany Szymańskiej, Tadeusza Dziewanowskiego, Kazimierza Nowosielskiego, Zofii Zarębianki, Teresy Tomsi, Jana Belcika, Christiana Medarda Manteuffela i Jerzego Hajduga. Polecamy także prozę Jacka Durskiego oraz Małgorzaty Skałbani.

 

W dziale eseistyki polecamy szczególnie tekst Janusza Nowaka „Pycha, pokora, uszczęśliwianie dusz. Święta Faustyn Kowalska i Mickiewiczowski Konrad” zestawiający Dzienniczek oraz Dziady, „O dobrą przyszłość przeszłości. Pisarstwo historyczne Andrzeja Nowaka” Krzysztofa Dybciaka, tekst „Kochankowie poezji wyklętej. Ich ostatni azyl” Christiana Medarda Manteuffela z cyklu Spaleni poeci, „Rytm wschodzących nasion. Federico Garcia Lorca” Bartosza Suwińskiego oraz „Natura narracji filmowej i in.” Jurija Łotmana.

 

Z cyklu Wiara artystów XXI wieku rekomendujemy rozmowę Joanny Bielskiej-Krawczyk z dr hab. Anną Wysocką pt. „Kondycja ogniem wypalona”.

 

W numerze kontynuujemy także temat Stu tomów na stulecie 1918 – 2018. Tym razem publikujemy typowanie Leszka Engelkinga, Zbigniewa Fałtynowicza, Janusza Drzewuckiego, Doroty Heck, Mirosława Dzienia oraz Bogusława Kierca.

 

Do TOPOSU dołączono 2 tomiki:

– Jerzy Ł. Kaczmarek „Niewidzialny stygmat”;

– Wojciech Kass „Objawy”.

 

Życzymy dobrej lektury!

Dwumiesięcznik literacki TOPOS dostępny jest w sieci salonów EMPiK oraz u wydawcy –Towarzystwa Przyjaciół Sopotu w Dworku Sierakowskich. Zamówienia prosimy kierować na adres: prenumerata@tps-dworek.pl


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 25 czerwca 2019 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca