Literatura

10. Festiwal Poezji w Sopocie

Towarzystwo Przyjaciół Sopotu oraz dwumiesięcznik literacki „Topos” zapraszają w dniach 2-5 października br. na 10. Festiwal Poezji w Sopocie pod hasłem Metaf czyli powrót poezji metafizycznej”.

W programie wydarzenia znajdą Państwo m.in. wykłady („Zbigniew Herbert unieważnia historię” z pokazem filmu „Barbarzyńcy w ogrodzie Herberta”), debaty literackie („Metaf czyli powrót poezji metafizycznej”, „Sto najlepszych tomów na stulecie 1918 – 2018″), spotkania autorskie, wieczory poetycko-muzyczne i koncerty. Ponadto rozstrzygnięcie XII. Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. R. M. Rilke i 5. edycji Konkursu poetycko-plastycznego Wiersz+Obraz, nie zabraknie  także wystaw i prezentacji wydawnictw.

Na tegorocznej, jubileuszowej edycji gościć będziemy m.in.: Krzysztofa Dybciaka, Adriana Glenia, Krzysztofa Koehlera, Małgorzatę Juda-Mieloch, Józefa Marię Ruszara, Macieja Urbanowskiego, Zbigniewa Chojnowskiego, Jarosława Ławskiego, ks. Jana Sochonia, Jarosława Zalesińskiego oraz autorów tworzących środowisko Topoi ściśle związane dwumiesięcznikiem literackim „Topos”.

W 20-lecie debiutu książkowego Wojciecha Kassa, członka redakcji „Toposu” jego twórczość zaprezentuje niezrównany interpretator poezji Włodzimierz Galicki z towarzyszeniem Artura Modrzejewskiego (klarnet basowy). Usłyszymy także poezję T. Różewicza i J. Polkowskiego w aktorskiej interpretacji Krzysztofa Gordona i Jarosława Tyrańskiego z muzyką live Irka Wojtczaka. W koncercie kameralnym wystąpi Justyna Kantorowicz (sopran), Iwona Cender (gitara) oraz trio: Anna Prabucka-Firlej (fortepian), Adam Bruderek (skrzypce) i Krzysztof Sperski (wiolonczela), natomiast w koncercie finałowym pt. „Dziwny jest ten świat” usłyszymy Joannę Knitter (śpiew) z zespołem.

Serdecznie zapraszamy do udziału w 10. Festiwalu Poezji. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.

 

 

Patronat honorowy: Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku

Organizatorzy: Towarzystwo Przyjaciół Sopotu, Dwumiesięcznik Literacki TOPOS

Mecenat: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gmina Miasta Sopotu, Województwo Pomorskie

Partnerzy: Instytut Literatury, Muzeum Sopotu

Patronat medialny: TVP Kultura, TVP3 Gdańsk, Trójmiasto.pl, Program 2 Polskiego Radia, Radio Gdańsk

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Gminy Miasta Sopotu.

 


przysłano: 20 września 2019 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca