Literatura

Rusza Różewicz Open Festiwal [ROF] online!

 

Od 9 do 11 października 2020 r. zapraszamy online na Różewicz Open Festiwal. Premierowe emisje głównych wydarzeń o godz. 18.00 na nowej stronie www.rozewiczopen.pl.

9 października

ZSDiOŚ: projekcje filmów Stanisława Różewicza – na projekcje zaprasza Kino za Rogiem w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska

plener: godz. 17.00 – happening „Mapa Różewiczów” czyli terenowe odkrywanie miejsc braci Różewiczów z przewodnikiem Agnieszką Kuligowską – start w Miejskim Domu Kultury w Radomsku

online: godz. 18.00 – panel dyskusyjny „3 x Różewicz” z udziałem Moniki Nowak, autorki pracy magisterskiej poświęconej Januszowi Różewiczowi, Aleksandry Kędry polonistki z I Liceum Ogólnokształcącego, liderki Filmoteki Szkolnej w województwie łódzkim, laureatki nagrody Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, organizatorki Dni Kina i Beaty Anny Symołon teatrologa, redaktora radomszczańskich „Teatraliów”.


Rozmowę poprowadzi Jolanta Dąbrowska. Zaplanowano również łączenie z gośćmi z różnych zakątków kraju w tym z wieloletnią dyrektor Różewicz Open Festiwal Barbarą Osterloff profesor Akademii Teatralnej w Warszawie, dr Joanną Lisiewicz i Katarzyną Adamalą.

 

10 października

online: godz. 18.00 – widowisko słowno – muzyczne „3 x Różewicz” z udziałem: Przemysława Pacana (kierownictwo muzyczne), Poli Chobot & Adama Barana, Pawła Binkowskiego, Jacka Bałchana, Szczepana Pospieszalskiego, Piotra Zygmy, Krzysztofa Zygmy. Widowisko ze specjalnym udziałem Michała Urbaniaka.

 

11 października

online: godz.18.00 – wirtualny spacer śladami braci Różewiczów. Przewodnikiem jest historyk, Agnieszka Kuligowska. Jej wędrówce po Radomsku towarzyszy
kamera, dron. Wszystkie przystanki w miejscach ważnych dla Braci. Wykorzystane zostanie również niepublikowane nagranie z ostatniej wizyty Stanisława Różewicza w Radomsku oraz archiwalne zdjęcia.

 

Przez trzy dni festiwalu działać będzie również festiwalowe studio. Imprezy towarzyszące zorganizowane zostaną także w  Miejskiej Bibliotece Publicznej (wystawa książek Tadeusza Różewicza), w Muzeum Regionalnym im. Stanisława Sankowskiego (ekspozycja powielacza, na którym były drukowane teksty Tadeusza Różewicza).

 

Na realizację zadania Miejski Dom Kultury pozyskał 65 tys. dofinansowania z środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Koordynatorem wydarzeń jest Jolanta Dąbrowska, opieka artystyczna Barbara Osterloff.

 

od: 9 pazdziernika 2020, 18:00
do: 11 pazdziernika 2020, 20:00 Miejski Dom Kultury w Radomsku
Radomsko

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 8 pazdziernika 2020 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca