Literatura

Już jest - nowy numer „Toposu”!

Właśnie ukazał się nowy numer „Toposu”! W obszernym dziale Poezja znajdziemy m.in. Kwartet eschatologiczny, czyli wiersz Kazimierza Świegockiego – wybitnego poety, filozofa i krytyka literackiego, tekst Krzysztofa Bielenia z cyklu Łabędzie przyśpiewki oraz utwory szybowiec i czarny gawron, szeleszczą metafory, pierwsze sianokosy i naga babel autorstwa Jana Tulika.

 

Na łamach dwumiesięcznika literackiego publikujemy również tekst eseistyczny Władimira Toporowa w przekładzie Bogusława Żyłko, zawierający kilka uwag O przestrzeni „rezonansowej” literatury. Szczególnej Państwa uwadze polecamy prozę – w ręce Czytelników oddajemy tekst Zwierzenia na krawędzi czasu i wieczności, czyli fragmenty autobiografii Karela Skalický.

Ponadto w najnowszym numerze: o Nagrodzie im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego Orfeusz za najlepszy tom poetycki 2020, Nagrodzie Artystycznej Galerii Autorskiej GALERNIK SZTUKI oraz Laureatach XVII Ogólnopolskiego Konkursu im. Michała Kajki: Jerzym Fryckowskim, Annie Piliszewskiej i Katarzynie Justynie Zychla.

 

Do numeru dołączone zostaną trzy tomy poezji Biblioteki „Toposu”:

„W nawiasie” Janusza Nowaka
„Nieświęta Ziemia” Marka Rapnickiego
„Wiersze wersetów” Jarosława Zalesińskiego

 

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tps-dworek.pl


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 27 pazdziernika 2021 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca