Literatura

Emocje, nauka i buddyzm, czyli „Uzdrawiające emocje”

 

Uzdrawiające emocje to zapis fascynujących rozmów na temat wpływu emocji na zdrowie człowieka, które grupa naukowców, nauczycieli i filozofów odbyła swego czasu z Jego Świątobliwością Dalajlamą. Mniej więcej pod koniec ubiegłego wieku nauka zaczęła potwierdzać to, co buddyści wiedzą od stuleci – że emocje człowieka i jego ciało są ze sobą ściśle powiązane i że wpływając na jedno, oddziałujemy też na drugie. Buddyści, jogini, praktycy medytacji i zen doskonale wiedzą, że obserwując własne uczucia, emocje i myśli, mogą wpływać nie tylko na swoje samopoczucie i nastrój, ale również na zdrowie fizyczne. W końcu również i naukowcy zaczęli z uwagą przyglądać się tym praktykom. Być może nadeszła pora na połączenie tych dwóch tradycji – naukowej i duchowej?

 

Recenzję książki znajdziecie na blogu Nasza Nisza.

 

Daniel Goleman (red.) Uzdrawiające emocje. Rozmowy z Dalajlamą o uważności, emocjach i zdrowiu

Wydawnictwo Zysk i S-ka 2022

 

Dominika Ciechanowicz

Dominika Ciechanowicz

42 Zielona Góra
350 artykułów 39 tekstów 2799 komentarzy
Zasłużeni dla serwisu
Współpraca


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
das
das 17 lutego 2022, 20:41
Myślę, że cenny i potrzebny temat. Choć nie zawsze trafia na podatny grunt. Pozdrowienia
przysłano: 29 stycznia 2022 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca