Teatr

Nowy Teatr repertuar w czerwcu 2012

 

Nowy Teatr
ul. Madalińskiego 10/16, tel. 22 379 33 33

    

3 czerwca 2012 Opowieści afrykańskie według Szekspira na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Rainbow w Petersburgu

 
13 czerwca 2012 19:00
Wykład i projekcja Agnieszki Graff z cyklu "O filmie genderowo i qeerowo": I Had an Abortion: A speakout
 

„I Had an Abortion: A speakout” (2005) reż. Jennifer Baumgardner – zaangażowany dokument o historii przerywania ciąży w USA. 10 kobiet z kilku pokoleń i różnych grup społecznych szczerze opowiada o swoich doświadczeniach. Autorki to aktywistki, przedstawicielki tzw. trzeciej fali feminizmu, a ich celem jest urealnienie, odkłamanie i spersonalizowanie kwestii aborcji.

 

Nowy Wspaniały Świat
Nowy Świat 63
Wstęp wolny

 

14-15 czerwca 2012 19:00

16-17 czerwca 2012 17:00

spektakle z napisami w jęz. angielskim

Opowieści afrykańskie według Szekspira
 
Reżyseria: Krzysztof Warlikowski

 

Spektakl na podstawie tekstów Szekspira: „Otello”, „Kupiec wenecki”, „Król Lear”, powieści „Lato“ J.M. Coetzeego oraz monologów autorstwa Wajdiego Mouawada.

Warlikowski wędrując przez historie starego Leara, Żyda Shylocka i czarnego Otella analizuje różne rodzaje odrzucenia funkcjonujące w naszej epoce. Pokazuje też źródła wielkich społecznych katastrof, ukryte w najbardziej intymnych przeżyciach miłosnych. To zupełnie nowe i niezwykle poruszające odczytanie historii zaproponowanych przez Szekspira.

 

Adaptacja: Krzysztof Warlikowski, Piotr Gruszczyński

Scenografia i kostiumy: Małgorzata Szczęśniak

Muzyka: Paweł Mykietyn

Dramaturgia: Piotr Gruszczyński

Reżyseria świateł: Felice Ross

Animacje: Kamil Polak

Choreografia: Claude Bardouil

 

Obsada: Stanisława Celińska, Ewa Dałkowska, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Maja Ostaszewska, Magdalena Popławska, Adam Ferency, Wojciech Kalarus, Marek Kalita, Zygmunt Malanowicz, Piotr Polak, Jacek Poniedziałek.

 

 

ATM Studio, Wał Miedzeszyński 384
Bilety: 60, 50, 45, 35 zł

 

20 czerwca 2012 19:00

Wykład Bożeny Keff z cyklu "Klisze tożsamości jako niewola": Dlaczego wybieramMaus Arta Spiegelmana.

 

Komiks w roli tragedii i kroniki. Rola formy. Jak rozumiem strategię autora Maus. O uwolnieniu z władzy masek. O konwencjonalności masek. Opowieść prywatna, osobista, uniwersalna. Co w niej uniwersalnego?

 

Nowy Wspaniały Świat
Nowy Świat 63
Wstęp wolny

 

23-24 czerwca 2012 12:00-00:00

Mecz towarzyski. Festiwal Instalacji Muzycznych

 

 

W programie: Mykietyn - Ablinger – Blecharz – Kagel – Nepelski – Warszawska Masa Krytyczna – zespół Profesjonalizm – Penderecki – Zidane 

 

Trener selekcjoner: Paweł Mykietyn

Asystent selekcjonera: Wojtek Blecharz

W czasie letniego weekendu park Królikarnia zamieni  się w przestrzeń muzyczno-sportowych instalacji. Wiemy już, kto zagra w ćwierćfinałach – Profesjonalizm czyli sekstet jazzowy , który rozegra na żywo muzyczny mecz w czasie realnym i w trzech wymiarach. Usłyszymy symfonię w wykonaniu  111 rowerzystów, fortepian mówiący ludzkim głosem, muzykę wydobywającą się z podziemi. Będzie absolutnie i wyłącznie poważnie.  W wieczornym kinie plenerowym zagra jeden z najlepszych piłkarzy świata – Zinedine Zidane.

W programie festiwalu:

Peter Ablinger Deus Cantando, Audioanalyse, Trzy łatwe utwory

Wojtek Blecharz Phenotype

Mauricio Kagel Bryza. Ulotna akcja na 111 rowerzystów

Karol Nepelski Pod powierzchnią

Krzysztof Penderecki Ekecheiria

Profesjonalizm (Marcin Masecki, Kamil Szuszkiewicz, Michał Górczyński, Tomasz Duda, Piotr Domagalski, Jerzy Rogiewicz)  Profesjonalizm gra mecz

Projekcja filmu Zidane. Portret XXI wieku reż. Douglas Gordon, Philippe Parreno

 

Królikarnia

Puławska 113 a

Wstęp wolny

 

27 czerwca 2012 19:00

Wykład Michała Bilewicza z cyklu "Człowiek - grupa - system. Radykalna psychologia społeczna w zderzeniu z tekstami kultury": Odwet czy pojednanie? O nieoczywistych następstwach konfliktu


Polacy, Izraelczycy, Niemcy i pewnie większość narodów Europy ma za sobą historię traum wojennych, krzywd i katastrof. Co wiemy o następstwach konfliktu? Do czego prowadzą emocje winy zbiorowej, a do czego kolektywny żal i wstyd? Jakie potrzeby muszą zostać zaspokojone by doszło do pojednania dawnych sprawców i ofiar? Dlaczego psychologia coraz bardziej wątpi w przekazywanie traumy kolejnym pokoleniom? Co w końcu wynika z kultywowania pamięci ofiar – w Polsce czy w Izraelu?

 

Nowy Wspaniały Świat
Nowy Świat 63
Wstęp wolny

 

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 29 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca