Wywrota

Pierwsza na świecie sieć telefonii komórkowej dla dzieci

 

Nowy, polski operator wkracza na rynek, by zadbać o bezpieczne korzystanie z telefonów przez dzieci. Robi to wspólnie z ich rodzicami, którzy będą równocześnie akcjonariuszami spółki. 

 

 

Na rynku telekomunikacyjnym jest spora konkurencja, ale do tej pory nie było w niej oferty dla dzieci. Coraz więcej korzystamy z urządzeń elektronicznych, a telefony, smartfony i tablety wkroczyły do codziennego życia również najmłodszych. Korzystanie z telefonów przez dzieci niesie jednak wiele zagrożeń. Ośmiolatki coraz częściej stykają się z nieodpowiednimi treściami, rośnie fala uzależnień od telefonu. Pomoc w bezpiecznym korzystaniu z telefonów, odpowiedzialne wprowadzanie w świat nowych technologii wziął sobie za cel nowy operator. Heroo Mobile jest siecią telefonii komórkowej współtworzoną przez zaangażowanych rodziców i psychologów dziecięcych. Wspólnie chcą połączyć siły i rozwijać ruch społeczny, który będzie odpowiedzialny za wprowadzanie rodzinnych zasad korzystania z ekranów, dbanie o bezpieczeństwo dzieci w sieci, a wszystko w formie edukacji przez zabawę i grywalizację. 

 

 

Heroo Mobile jest odpowiedzią na faktyczny problem społeczny: co piąty uczeń nałogowo korzysta z telefonu komórkowego, a na syndrom uzależnienia od telefonu może cierpieć nawet 14% młodzieży.

 

Żyjemy w czasach, w których media i technologie rozwijają się w tempie błyskawicznym. Dzięki temu zyskujemy wiele przydatnych narzędzi do komunikacji, wiedzy czy rozrywki. Grupą, która najliczniej korzysta z telefonów komórkowych i smartfonów są dzieci w wieku szkoły podstawowej oraz młodzież szkół średnich. Ze specjalnie opracowanych raportów na ten temat wynika, że dzieci w wieku około 10 lat mają już swój własny telefon, z którego czynnie korzystają. Najczęściej używają go w celach towarzyskich. Raport „Młodzi cyfrowi”, przygotowany przez Fundację Dbam o Mój Zasięg w 2019 roku mówi jasno, że co piąty uczeń nałogowo korzysta z telefonu komórkowego, a na syndrom uzależnienia od telefonu może cierpieć 14% młodzieży. Połowa młodzieży nie wyobraża sobie życia bez telefonu deklarując, że jest on pierwszą rzeczą, z którą mają kontakt tuż po przebudzeniu. Takich zatrważających danych jest o wiele, wiele, więcej. Idąc dalej, około 10% badanych uczniów przyznała, że ich rodzice w ogóle nie interesują się ich życiem cyfrowym, a co trzeci uczeń przyznał, że jego rodzic nie wie do czego jego dziecko używa Internetu. Media społecznościowe są częścią naszego życia, a dzieci coraz częściej przenoszą swoje relacje właśnie do nich. Kontakt przez WhatsApp, Messenger, Instagram, TikTok czy Facebook staje się częścią ich świata. Długie godziny spędzane z telefonem w ręku stają się coraz większym problemem. Właśnie dlatego powstał termin „fonoholizm” określający uzależnienie od telefonu, które prowadzi wręcz do niemożności funkcjonowania bez niego. Został on sklasyfikowany jako zaburzenie behawioralne, które powoduje rozdrażnienie i nerwowość. Wymaga od uzależnionego między innymi: ciągłego bycia online, notorycznego sprawdzania telefonu, a nawet spania z nim pod ręką. To niebezpieczne zjawisko, które bada Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). 

 

Negatywne skutki korzystania z Internetu.

Korzystanie z telefonów przez dzieci wiąże się z ogromnym niebezpieczeństwem, że zbyt wcześnie staną się one ofiarami cyberprzemocy lub trafią do nich treści nieodpowiednie dla ich wieku (jak pornografia czy przemoc). Zagrożenia, które płyną z nieumiejętnego lub nadmiernego korzystania z telefonów są dla nich bardzo szkodliwe. Między innymi powodują one rozdrażnienie i nerwowość u dzieci. Sprawiają, że tracą one zainteresowania, które być może rozwijały przed tym, zanim popadły w uzależnienie od telefonu. Fonoholizm zmniejsza aktywność i interakcję społeczną, zastępując je korzystaniem z telefonu oraz graniem na nim w gry lub skrolowanie Internetu. W parze z tymi zjawiskami idą negatywne skutki takie jak: ograniczenie czasu snu, ogólne przemęczenie, zaniedbywanie obowiązków szkolnych i brak koncentracji. Rozwiązaniem nie jest zakaz korzystania z tego typu urządzeń, gdyż stają się one nieodzownym elementem codziennego życia. Nierzadko nieposiadanie telefonu wzmaga ryzyko wykluczenia z grupy rówieśniczej i niestety, coraz częściej ma ono miejsce ze względu na brak przynależności do konkretnych mediów społecznościowych.  

 

Nowe technologie to część naszego życia.

Korzystanie z nowych technologii cyfrowych na stałe wpisało się w naszą codzienność. Według raportu „Nałogowe korzystanie z telefonów komórkowych” Fundacji Dbam o Mój Zasięg z 2018 roku, regularne korzystanie z telefonu komórkowego rozpoczyna się przeciętnie u dzieci w wieku 10 lat. Aż 86% badanych dzieci korzysta z telefonów, a aż 92% z nich ma dostęp do Internetu. Połowa badanych uczniów wskazuje, że ze smartfonu czy telefonu komórkowego korzysta z taką samą częstotliwością w dni szkolne (od poniedziałku do piątku), co w weekendy. Przynajmniej raz dziennie z telefonu korzysta ponad 85% respondentów (35% kilkadziesiąt razy dziennie). Do tego badani uczniowie w 87% wskazali, że posiadają konto        na co najmniej jednym portalu społecznościowym.

 

 

Jak działać, aby wzmocnić bezpieczeństwo dzieci w sieci, a jednocześnie dać im komfort i bezpieczeństwo w korzystaniu z telefonów?

 

 

Na pewno najważniejszą rolę odgrywają w tym procesie rodzice, dlatego Heroo Mobile to usługa tworzona wspólnie z nimi. To oni kupują dzieciom telefony lub wyrażają zgodę na sporadyczne korzystanie ze swojego. Często po to, aby mogły one być w kontakcie z kolegami lub mogły poszukać informacji przydatnych do lekcji. Powodem jest także to, aby wiedzieć, gdzie są, gdy przebywają poza domem. Z badań wynika także, że nierzadko dzieci dostają telefon bez uprzedniego przygotowania ich do jego użytkowania. Tym od czego należy zacząć w pierwszej kolejności jest rozmowa, która powinna uświadomić dziecku jakie zagrożenia
i jakie korzyści płyną z posiadania telefonu. Co dziecko może, a czego nie powinno robić w Internecie. Pokazania mu dobrych stron korzystania z urządzeń mobilnych, ale także uczulenie na czyhające w sieci zagrożenia. Następnie dobrze jest ustalić zasady, być asertywnym i konsekwentnym. Starać się nie traktować posiadania telefonu jako nagrody/kary, bo taki systemem nazywany warunkującym, niesie ze sobą nieprzyjemne skutki: zaburzenia komfortu psychicznego u dzieci, brak poczucia stabilności emocjonalnej, odczuwanie przemocy psychicznej. Często rodzice czują się zagubieni lub nie mają pomysłu na to, jak powinno przykładowo wyglądać użytkowanie mediów cyfrowych przez dziecko. Według raportu „Nałogowe korzystanie z telefonów komórkowych” Fundacji Dbam o Mój Zasięg wynika, że aż w 40% domów takie zasady w ogóle nie obowiązują. A jeśli są, to są one z góry narzucone przez rodziców, a nie ustalone wspólnie z dzieckiem. Z badania „Młodzi cyfrowi” wynika z kolei, że to nie media cyfrowe niszczą więzi, tylko są one osłabiane przez rodziców. Osłabiony kontakt z najbliższymi otwiera z kolei przestrzeń na nowe, ale w istocie obce dzieciom, bycie online. Dlatego najlepszym czynnikiem chroniącym dzieci i młodzież przed        e-uzależnieniem jest dobrze zbudowana relacja w domu, w szkole oraz w najbliższym otoczeniu. Oznacza to, iż wysoce prawdopodobne jest, że jeśli rodzice nie dadzą swoim dzieciom w pierwszych latach życia czułości, wsparcia, bliskości, obecności, zainteresowania i zaangażowania, dzieci zaczną wycofywać się z życia rodzinnego i poszukiwać będą uznania, własnej tożsamości, akceptacji, zrozumienia i bliskości na zewnątrz, bardzo często posiłkując się Internetem. Co także potwierdza raport „Młodzi cyfrowi”.

 

Jak więc znaleźć równowagę pomiędzy tym, co mieści się w granicach rozsądku, a tym bez czego dziecko może się obejść?

Tutaj z pomocą wkracza usługa Heroo Mobile, w której wszystkie działania, które dziecko podejmuje na telefonie są od samego początku mądrze ustawione i przemyślane. Dziecko wraz z Heroo Mobile dostaje możliwość gospodarowania swoim czasem, tak aby spożytkować go mądrze i kreatywnie. A przy tym nie zapominać o codziennych obowiązkach. Debiutujący wkrótce na rynku operator ma pomóc rodzicom wprowadzać swoje dzieci w świat nowych technologii w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. Nad rozwiązaniami pracowali zarówno Specjaliści Telekomunikacyjni, Psychologowie jak i rodzice. Misją Heroo Mobile jest skondensowanie wszystkich doświadczeń i stworzenie systemu, który wspomoże rodziców, dostarczając im produkt chroniący ich dzieci. Chcąc ich edukować, wspierać i dawać narzędzia, które pomagają młodym użytkownikom rozsądnie korzystać z telefonów. W Heroo każde dziecko jest bohaterem! Już na etapie wyboru taryfy klienci będą mieli możliwość zbudowania własnego awatara. Będzie on rósł wraz z dzieckiem, a z biegiem czasu zdobywał kolejne poziomy doświadczenia, które dają większe możliwości użytkowania aplikacji. Jak to działa? Aby to osiągnąć, mały użytkownik musi przede wszystkim nauczyć się korzystać z telefonu w sposób odpowiedzialny i kreatywny. Dlatego też musi pamiętać o tym, aby zdrowo jeść i być aktywnym, regularnie ścielić swoje łóżko, złożyć babci życzenia na imieniny lub pomagać              w drobnych pracach domowych. Awatar będzie wirtualnym asystentem dla dziecka, który pomoże mu bezpiecznie wejść w świat nowoczesnych technologii i nauczy je mądrze nimi zarządzać. Heroo stawia także na edukację poprzez zabawę. Z myślą o tym zadbano o to, aby wszelkie gry i aplikacje były dla dzieci nie tylko atrakcyjne, ale także wspierały ich rozwój. Każdy rodzic marzy o tym, aby dziecko wykorzystywało nowe technologie w sposób świadomy i rozsądny.

 

Po raz pierwszy rodzice, psychologowie i operator sieci komórkowej łączą swoje siły, aby zadbać o bezpieczeństwo dzieci w sieci. 

Heroo Mobile chce dać rodzicom możliwości, a także zachęcić ich do współtworzenia projektu razem z nimi. Każdy z rodziców może stać się współwłaścicielem spółki poprzez zainwestowanie w jej akcje. - Heroo jest spółką akcyjną w którą każdy może zainwestować nie wychodząc z domu. To proste. Kupując akcje spółki Wasze dzieci staną się jej pierwszymi użytkownikami, a Wy współwłaścicielami. Razem będziemy tworzyć bezpieczną przyszłość najmłodszych. Staniecie się naszymi ambasadorami, superbohaterami, dostając równocześnie dostęp do wielu korzyści. - mówi Robert Mirek, Prezes Heroo Mobile. Mamy ambitny i realny plan rozwoju. Od 15 lat zajmujemy się telekomunikacją i wiemy doskonale jak rozwijać biznes telekomunikacyjny. Zawsze będziemy mieli na uwadze przede wszystkim dobro dzieci. Dbanie o ich rozwój, uśmiech. Heroo Mobile jest tworzone wspólnie z rodzicami. Razem. I zawsze tak będzie. - przekonuje Robert Mirek, Prezes Heroo Mobile. 

Za stronę technologiczną przedsięwzięcia odpowiada Move Telecom S.A., spółka tworząca kompleksowe rozwiązania dla operatorów.

Akcje do nabycia: https://emisja.heromobile.pl 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 12 maja 2020 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca