Literatura

Wojciech Chmielarz laureatem Nagrody Wielkiego Kalibru 2015

Wojciech Chmielarz laureatem Nagrody Wielkiego Kalibru 2015! Przejęcie to jego trzecia powieść i trzecia nominacja do Nagrody Wielkiego Kalibru.

 

Przewodnicząca Jury Janina Paradowska w laudacji powiedziała, że Jury z pełnym przekonaniem, determinacją i poczuciem odpowiedzialności postanowiło nie czekać na siódmą, ósmą, dziewiątą  powieść Chmielarza. Postanowili iść na całość i przyznać nagrodę już po trzeciej. Chmielarz odebrał statuetkę oraz Nagrodę (25 000 złotych) z rąk Prezydenta Miasta Wrocławia Rafała Dutkiewicza.

 

Po raz kolejny swoją nagrodę przyznali czytelnicy. Nagroda Czytelników Wielkiego Kalibru powędrowała do rąk Katarzyny Bondy za powieść Pochłaniacz. Nagrodę wręczyła mecenas Barbara Józefowicz-Olczyk z Okręgowej Rady Adwokackiej we Wrocławiu.

 

Podobnie jak w latach ubiegłych, również i tym razem Przewodnicząca Kapituły Jury Janina Paradowska ufundowała własną nagrodę za debiut, którą otrzymała Małgorzata Sobieszczańska za powieść Z ostatniej chwili.

 

Honorową Nagrodę Wielkiego Kalibru za całokształt twórczości w tym roku otrzymał Håkan Nesser – szwedzki pisarz, trzykrotny zdobywca Nagrody Szwedzkiej Akademii Kryminału dla najlepszej powieści kryminalnej. Debiutował w 1988 roku powieścią Koreografen, ale sławę przyniósł mu dopiero cykl powieści o komisarzu Van Veeterenie. Dziesięciotomowa seria publikowana w latach 1993-2003 zyskała uznanie czytelników w ponad 25 krajach i stała się podstawą serialu telewizyjnego. Nesser jest także autorem pięciotomowego cyklu o inspektorze Gunarze Barbarottim, który rozpoczęła powieść Człowiek bez psa (2006).

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 31 maja 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca