Literatura

Krystyna Czubówna czyta noblistkę

Najbardziej rozpoznawalny głos w Polsce i jedna z najwybitniejszych pisarek literatury współczesnej, laureatka Literackiej Nagrody Nobla 2015. Wynik takiego połączenia jest elektryzujący. "Czubówna czyta Aleksijewicz” to wyjątkowy projekt realizowany przez Empik. W listopadzie pojawi się w trzech miastach – Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie.

 

Swietłana Aleksijewicz to białoruska dziennikarka i pisarka, której reportaże oszałamiają czytelników na całym świecie. Przyznanie jej w tym roku Literackiej Nagrody Nobla skierowało oczy wszystkich na ojczyznę reporterki. Aleksijewicz nie ukrywa swojego krytycznego stosunku do obecnych władz Białorusi. W swoich utworach skupia się również na niechcianej i często zapomnianej historii Rosji: katastrofie w Czarnobylu, radzieckiej interwencji w Afganistanie, czy udziale kobiet w drugiej wojnie światowej. Jej reportaże z wrażliwością dotykają wyjątkowo aktualnych problemów światowych, ale i zwykłych, ludzkich.

 

Realizowany przez Empik cykl spotkań „Czubówna czyta Aleksijewicz” ma przybliżyć czytelnikom fenomen pisarstwa noblistki. Każdemu z wydarzeń towarzyszy specjalna oprawa muzyczna oraz multimedialna prezentacja uwypuklająca interpretowane przez Krystynę Czubównę reportaże.

 

Swietłana Aleksijewicz – pisarka i dziennikarka narodowości białorusko-ukraińskiej. Jedna z najczęściej nagradzanych europejskich pisarek. Autorka m.in. Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, Czasy secondhandu. Koniec czerwonego człowieka, Czarnobylska modlitwa (wyd. Czarne).

 

Krystyna Czubówna – polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych. Z wykształcenia prawniczka.

 

10 listopada, godz. 18:00

Empik Renoma

Wrocław, ul. Świdnicka 40

 

12 listopada, godz. 18:00

Empik Plac Wolności

Poznań, ul. Ratajczaka 44

 

17 listopada, godz. 18:00

Empik Junior

Warszawa, ul. Marszałkowska 116/122

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 6 listopada 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca