Literatura

Rozpacz, niemoc, depresja… Ty też możesz je pokonać!

Poczucie totalnej bezradności, wszechogarniający smutek i chaos… Zmaga się z nimi wiele osób, przez wiele lat zmagała się także Beata Pawlikowska. Jednak zrozumiała, czym jest depresja, skąd się bierze i w jaki sposób działa. Dzięki temu znana podróżniczka stworzyła narzędzia, które pozwoliły jej zwyciężyć z chorobą. Teraz dzieli się nimi z czytelnikami i słuchaczami oraz przekonuje, że nie warto tracić nadziei. Książka i audiobook „Wyszłam z niemocy i depresji, ty też możesz” ukażą się 28 września nakładem Edipresse Książki.

 

 

W poradniku „Wyszłam z niemocy i depresji, ty też możesz” Beata Pawlikowska opowiada jak rozpacz była dla niej czymś tak codziennym, że uznała to za część rzeczywistości. Czuła się, jakby umierała w duszy wiele razy i ze zdumieniem odkrywała fakt, że nadal żyje. Depresję porównuje do wielkiej pustyni łez, wszechogarniającej ciemności, gigantycznej pustki, która odbiera całą radość życia i nie pozwala normalnie funkcjonować. Chociaż chodziła do pracy i spotykała się z ludźmi, w ich obecności automatycznie nakładała maskę z fałszywym uśmiechem, dzięki czemu nikt nie zorientował się, jak jest naprawdę.

Beata Pawlikowska przekonuje, że większość ludzi cierpi dziś na permanentną depresję, która jednak staje się ona czymś tak naturalnym, że przestaje się na to zwracać uwagę. Na szczęście jest to tylko stan przejściowy, który można zmienić. Pierwszym krokiem ku zmianie jest zrozumienie, czym jest depresja, w jaki sposób powstaje i działa. Autorka przekonuje, że ważną rolę odgrywa podświadomość, w której zapisane są nasze przekonania, wzorce, przesądy. Są one uwarunkowane wcześniejszymi doświadczeniami i wpływają na sposób, w jaki postrzegamy rzeczywistość.

 

Jeżeli w dzieciństwie podświadomie uwierzysz w to, że świat jest groźnym chaosem, a ty jesteś gorszy, nieważny i musisz zasłużyć na to, żeby ktoś zechciał cię kochać, to przez całe późniejsze dorosłe życie instynktownie będziesz reagował przesadnym strachem albo agresją, będziesz odczytywał neutralne zdarzenia jako wyrok na siebie, będziesz żebrał o akceptację i potwierdzenie swojej wartości. I będziesz czuł się samotny, odepchnięty i nieszczęśliwy.

 

Znana podróżniczka wyjaśnia, w jaki sposób można zmienić destrukcyjne zapisy w podświadomości na nowe, pozytywne i wspierające. Przekonuje, że jest to proces, który wymaga czasu i konsekwencji, ale pomoże zmienić życie na lepsze. Autorka proponuje konkretne zadania oraz nakłania do zastanowienia się nad światem i samym sobą. Przekazuje narzędzia, które sama stworzyła i zastosowała oraz które według niej pozwolą znaleźć źródło problemów i pomogą je zwalczyć. Tłumaczy, jak ważne jest zdrowe odżywianie, ruch na świeżym powietrzu, akceptowanie samego siebie, skupianie się na pozytywnych aspektach życia, poczucie humoru. Pomaga odnaleźć miłość, która znajduje się w nas samych, udziela krótkiej lekcji medytacji i radzi, jak rozpocząć swoją podróż ku szczęściu.

 

Wszystko zaczyna się od pierwszego kroku. Wielka zmiana zaczyna się od jednej, pozytywnej decyzji. Podejmij ją i zrealizuj – nie pytając siebie czy masz na to chęć.

 

Książkę Beata Pawlikowska kończy optymistycznym akcentem – galerią uśmiechów z całego świata. Dzieli się ponad 30 fotografiami, na których uchwyciła radosnych ludzi, napotkanych podczas podróży dookoła globu.

 

Poradnik jest także dostępny jako audiobook, a lektorem jest sama Beata Pawlikowska. Wersja do słuchania to świetna propozycja dla osób, które nie mają czasu czy możliwości zapoznać się z tradycyjną wersją papierową. Audiobooka można słuchać na przykład w drodze do pracy, jadąc samochodem czy komunikacją miejską. Audiobook jest dostępny w wersji CD oraz w formacie do bezpośredniego pobrania na komputer, z możliwością przegrania go na telefony komórkowe i mobilne odtwarzacze .mp3 (iPod, Creative, Zune, iBox etc.).

 

O autorce:

Beata Pawlikowska – pisarka, podróżniczka, dziennikarka. Łowca prawdy, przygód i fotografii. Podróżuje do najbardziej egzotycznych miejsc na całym świecie. Autorka reportaży, felietonów oraz kilkudziesięciu książek podróżniczych i poradników, które ilustruje własnymi zdjęciami i rysunkami. Od lat doradza swoim fanom, jak aktywnie i zdrowo żyć, być odważnym i myśleć pozytywnie.

 

Dane wydawnicze:

Autor: Beata Pawlikowska, tytuł: „Wyszłam z niemocy i depresji, ty też możesz”, Edipresse Książki, ISBN 9788379454211, cena: 39,90 zł, oprawa: twarda, format: 150 x 210 mm, liczba stron: 352, data premiery: 28 września 2016 r.


Autor: Beata Pawlikowska, czyta: Beata Pawlikowska, tytuł: „Audiobook – Wyszłam z niemocy i depresji, ty też możesz”, Edipresse Książki, ISBN 9788379454174, cena: 34,90 zł, długość ścieżki: 7 h 9 min, oprawa: plastikowa, format: 130 x 190 x 14 mm, data premiery: 28 września 2016 r.

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 września 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca