Muzyka

Prowadzenie fanpage – samemu czy z agencją?

Mało kto waży się jeszcze na to, żeby kwestionować zasadność prowadzenia profilu firmowego na Facebooku. Większość przedsiębiorców przekonała się już dawno, że obecność w social mediach potrafi przynosić wiele korzyści w niemal każdej branży.

 Prowadzenie fanpage’a wymaga sporej wiedzy, zaangażowania oraz czasu. Warto zatem zastanowić się, czy powinno się prowadzić go samodzielnie, czy lepiej zlecić profesjonalistom.

Które z tych rozwiązań jest lepsze? Na to pytanie postaramy się znaleźć odpowiedź poniżej.

 

Prowadzenie fanpage’a samodzielnie – co trzeba wiedzieć?

 

Jeżeli mamy w planach samodzielne prowadzenie profilu firmowego, to trzeba rozpocząć od solidnego doedukowania się. Warto poznać mechanizmy funkcjonowania portalu, poznać strony konkurencji, stworzyć kompleksowy plan działania.

 

Podstawą dla dobrej strony firmowej na Facebooku jest bowiem przygotowanie spójnego treściowo i wizualnie contentu, który stanie się wizytówką firmy oraz przyciągnie na stronę wartościowy ruch.

Oczywiście na samym początku rozkręcania własnego biznesu każdy stara się minimalizować koszty. Wydatek na agencję, która poprowadzi za nas działania w social mediach, często przekracza możliwości finansowe początkujących przedsiębiorców.

 

W takiej sytuacji prowadzenie fanpage’a samodzielnie wydaje się naprawdę racjonalne i uzasadnione. Pozwala oszczędzić pieniądze, poszerzyć wiedzę oraz utrzymywać bliski kontakt z fanami – a często takie relacje przynoszą spore korzyści biznesowe.

 

Równocześnie trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że prowadzenie profilu firmowego wymaga sporych nakładów energii i czasu – na przygotowanie materiałów, dobranie treści oraz bycie w kontakcie z fanami. Niejednokrotnie oznacza to podwójne obowiązki. Nie dość, że na przykład organizujemy szkolenie online za pośrednictwem WebinarJam i musimy się do tego merytorycznie przygotować, to jeszcze cały czas trzeba mieć w pamięci promowanie wydarzenia na Facebooku, wrzucanie postów, a najlepiej również relacji, video i zdjęć. Często przekracza to możliwości jednostki. Poza tym nikt nie jest mistrzem w każdej dziedzinie.

Kiedy firma zaczyna się rozwijać, a my potrzebujemy zatroszczyć się o prowadzenie bieżących działań lub organizowanie dużych konferencji branżowych, do których może się przydać wirtualne biuro Warszawa, to niekiedy lepiej oddać prowadzenie fanpage’a specjalistom. Oni zajmą się tym, co robią zawodowo – czyli promocją naszego biznesu, a my skupimy się na naszej profesji i budowaniu wizerunku oraz relacji z klientami.

 

Prowadzenie strony firmowej na Facebooku – wsparcie agencji

 

Wiele osób niemal od razu decyduje się na powierzenie prowadzenia fanpage’a specjalistom z agencji. Daje to szereg korzyści. Przede wszystkim możemy skupić się na własnej branży oraz budowaniu pozycji eksperckiej, zamiast rozmieniania się na dobre. Doraźne studiowanie informacji o marketingu w social mediach potrafi dać dobre rezultaty, pochłania jednak cenny czas, który często lepiej spożytkować w zupełnie inny sposób, żeby osiągnąć solidne zyski.

 

Równocześnie, wybierając specjalistów, możemy zdecydować się na agencję, z którą czujemy nić porozumienia, rozumiemy się bez słów. Taki flow sprawia, że lepiej się pracuje, a specjaliści od promocji natychmiast wiedzą, czego oczekujemy. A co najlepsze – mają narzędzia, żeby lekko mglistą wizję przekuć na spójną, rzetelną i skuteczną kampanię reklamową na Facebooku.

 

Dzięki temu oni zajmują się promocją naszych szkoleń na WebinarJam lub pokazują od kulis, jak wygląda sala szkoleniowa Warszawa, którą wybraliśmy na nadchodzące wystąpienie. Nagrywają i publikują filmy, tworzą treści zoptymalizowane pod konkretne grupy odbiorców oraz budują kampanie promocyjne targetowane na dokładnie takich klientów, jakich potrzebujemy. Zajmują się wszystkim od A do Z co tylko dotyczy prowadzenia naszego fanpage’a.

 

Prowadzenie fanpage’a – samodzielnie czy przez agencję?

 

Nie ma jednej, złotej zasady odnośnie prowadzenia fanpage’a. Część osób chce robić to samodzielnie, część woli oddać stery specjalistom. Warto dokładnie przemyśleć temat, sprawdzić budżety oraz zwrócić uwagę na to, jak wiele czasu możemy poświęcić na samodzielne działanie w social mediach.

Pamiętajmy bowiem, że działanie na pół gwizdka nie opłaca się prawie nigdy – ani w samym biznesie, ani tym bardziej w promowaniu tego biznesu.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 10 lipca 2020 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca