Jak kobieta po 50-tce powinna dbać o swoją wagę ?

W dzisiejszych czasach wiele osób, zwraca uwagę na zdrowe żywienie i odpowiednią sylwetkę. Jest to bardzo ważne, ponieważ otyłość często prowadzi do wielu chorób.

Szczególnie jest to niebezpieczne dla osób po 50. Takim osobom bardzo trudno jest zrzucić niechciane kilogramy, jednak należy to zrobić. Po prostu trzeba się za to wziąć umiejętnie.

Czym grozi otyłość ?

Oprócz oczywistych wad, czyli problemów z poruszaniem się, z powodu nadmiaru wagi, czy trudnością z dopasowaniem ubrań, niesie ona za sobą poważne problemy zdrowotne.

  • Nadciśnienie – osoby otyłe są wyjątkowo często narażone na tę dolegliwość, która nieleczona, potrafi doprowadzić do śmierci.
  • Cukrzyca – wbrew pozorom, jest to choroba nie tylko nadmiernego jedzenia słodyczy, lecz przede wszystkim złego odżywiania, co niezwykle często łączy się ze znaczną nadwagą, lub otyłością.
  • Miażdżyca – to choroba tzw „ zatkanych żył ”. Dzięki kiepskiemu odżywianiu, bardzo mocno przyczyniamy się do ich zatkania, co powoduje, ogromne problemy, z przepustowością żył.

Jak zadbać o zdrowie?

Zdrowe odżywianie to bardzo istotny element dbania o siebie. Bez względu na to, czy jesteśmy otyli czy nie, żywienie musi być zbilansowane, żeby nie fundować sobie dodatkowych problemów zdrowotnych.

Najczęściej ludzie idą do dietetyka, który pomoże w ustaleniu właściwej diety, jednak nie każdego stać na takie wizyty, które niestety nie są zbyt tanie.

Dlatego czasami warto samodzielnie ustalić sobie właściwą dietę, pamiętając o kilku zasadach.

  • 5 posiłków dziennie – to podstawa zdrowego odżywiania. Niewielkie, ale regularne porcje powodują, że organizm nasyca się małą ilością jedzenia, gdyż wie, że w określonym czasie otrzyma kolejną porcję. Brak takiej systematyczności powoduje, iż organizm nie wie, czy za jakiś czas otrzyma składniki odżywcze i gromadzi tłuszcz na potrzeby późniejszego braku pożywienia.
  • Warzywa i owoce - to niezwykle istotne, by w każdym posiłku znalazły się warzyw i owoce. Warto sięgnąć po produkty, które posiadają niski indeks glikemiczny, gdyż dzięki niemu są one nie tylko zdrowsze, ale przede wszystkim mniej kaloryczne. Przykładowo surowa marchewka ma IG 15 zaś gotowana 50. Nie wszystkie owoce są dozwolone dla cukrzyków, ponieważ banany cz winogrona mają zbyt dużą ilość cukru. Jeżeli jednak nie jesteś smakoszem surowym warzyw i owoców, zawsze możesz zdecydować się na nie w innej postaci, np. jako koktajle odchudzające na bazie owoców i warzyw.
  • Woda lub herbata – by organizm był dobrze nawodniony, musi być wypijana regularnie odpowiednia ilość wody, czystej niegazowanej wody lub oczyszczających herbat. Dzięki temu wraz z odpowiednim odżywianiem, organizm się oczyszcza z nadmiaru toksyn czy niechcianych składników.

Odpowiedni sport

Należy pamiętać, żeby nie dobierać ćwiczeń, które mogą zrobić krzywdę. Otyła osoba nie będzie z powodzeniem biegała, gdyż szybko może przeciążyć kolana czy biodra, nie mówiąc już o tym, że z nadmiernego wysiłku może zasłabnąć. Sport musi być odpowiednio dopasowany.

  • Spacery – odpowiednio wydłużany spacer jest idealny na początek ćwiczeń. Nie obciąża organizmu, a jednocześnie dzięki niemu, płuca się napełniają świeżym powietrzem a serce pompuje krew intensywniej. To oczywiście nie może być jedyne ćwiczenie, jednak na początek zalecane, szczególnie komuś, kto nigdy lub od lat nie ćwiczył.
  • Nordic Walking, to specyficzny rodzaj sportu, ponieważ w trakcie spaceru, w odpowiedni sposób pracują ręce i nogi, pobudzając organizm do wytężonej, ale zdrowej pracy. Takie ćwiczenie powinno być odpowiednio przygotowane, gdyż nieumiejętne chodzenie z kijkami może nie tylko nie pomóc, ale też zrobić krzywdę.
  • Ćwiczenia w domu – nie można wybierać ćwiczeń modnych, które „spowodują, że brzuszek szybko spadnie”, ponieważ nie ma takiej możliwości. Tylko regularne i stopniowe ćwiczenia, pomogą w uzyskaniu właściwego efektu. Można samodzielnie wybrać rodzaj ćwiczeń, z dobranych przez lekarza, które będzie można wykonywać w domu, lub zakupić sobie sprzęt fitness do domu.

Fitness lub siłownia - to dobre rozwiązanie, gdyż pracują w takich miejscach profesjonaliści, którzy dopasują odpowiednie ćwiczenia do osoby. Należy jednak zwrócić uwagę na to, czy trener bierze pod uwagę naszą wagę czy problemy zdrowotne, gdyż, żeby idealnie dopasować ćwiczenia, musi to zrobić.

Dbanie o zdrowie po 50 jest bardzo trudne, ale realne. Dlatego należy wybrać mądrze i stosownie, do swojego stanu zdrowia. Tylko wtedy będzie to zdrowe i bezpieczne.

Zdrowe odżywianie to bardzo istotny element dbania o siebie. Bez względu na to, czy jesteśmy otyli czy nie, żywienie musi być zbilansowane, żeby nie fundować sobie dodatkowych problemów zdrowotnych.

Najczęściej ludzie idą do dietetyka, który pomoże w ustaleniu właściwej diety, jednak nie każdego stać na takie wizyty, które niestety nie są zbyt tanie.

Dlatego czasami warto samodzielnie ustalić sobie właściwą dietę, pamiętając o kilku zasadach.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
źródło: 777
przysłano: 8 lutego 2019 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło