Narzędzia w komunikacji marketingowej

Współczesny marketing nieustannie ewoluuje. Rolą agencji social media jest podążanie za nowoczesnymi trendami i poszukiwanie miejsc, w których klienci najchętniej spędzają czas. Od kilku lat są to media społecznościowe, których schyłku popularności raczej nie należy się spodziewać. Największym plusem komunikacji w tych miejscach jest to, że platformy, na których działają są bezpłatne.

Dodatkowe oprogramowanie

Jeśli chcemy profesjonalnie działać w social mediach, potrzebujemy dodatkowych narzędzi i oprogramowania. Przydadzą się do obróbki graficznej, zdjęć oraz analityki. Większość z nich jest płatna, jednak są darmowe aplikacje, które pomagają przygotować się do działań w mediach społecznościowych. Social media manager powinien z nich korzystać w codziennej pracy.

  1. Canva – jest prosta w obsłudze, ale ma rozbudowane narzędzie, przy pomocy którego tworzy się grafiki. Korzystając z niej można szybko zaprojektować cover photo czy też grafiki postów do mediów społecznościowych. Nadaje się także do robienia kolaży, infografik, plakatów, prezentacji i wizytówek. Canva udostępnia możliwość korzystania ze zdjęć i szablonów w wersji bezpłatnej. Każda agencja social media korzystała z niej chociaż raz.
  2. Social Media Image Maker – to świetne narzędzie do dostosowania zdjęć lub projektów graficznych do odpowiedniej rozdzielczości. Każdy portal społecznościowy posiada własne rozdzielczości, jednak takie udogodnienie sprawia, że nie ma konieczności sprawdzania wszystkich wymogów za każdym razem. Dodatkowym atutem jest fakt, że narzędzie jest darmowe.
  3. Darmowe stocki zdjęciowe to miejsca, z których można dowolnie czerpać, szukając odpowiednich grafik. Nie ma konieczności płacenia za materiały z prawami do użytkowania komercyjnego. Popularne, darmowe stocki to Foter, Stockvault oraz Freeimages.
  4. Buffer – świetne narzędzie, stosowane do postowania w określonych odstępach czasowych na wielu fanpage’ach. Aplikacja jest dostępna w wersji darmowej z limitem postowania oraz bardziej rozbudowanej, za którą trzeba zapłacić.
  5. Brand24 – każda agencja social media musi monitorować Internet i media społecznościowe. Bardzo dobrym narzędziem do tych działań jest Brand24. Dzięki niemu można szybko wyłapać, co się mówi na temat konkretnej marki, jacy influencerzy są najbardziej wpływowi. Dodatkowo wskaże, na jaki sentyment użytkowników może liczyć konkretny brand. Całość obsługuje się w sposób bardzo intuicyjny. Narzędzie stanowi prawdziwy must have w agencji social media. Jest przydatne również dla tych, którzy szczególnie celują w dbanie o wizerunek w mediach społecznościowych. Najniższy, miesięczny pakiet daje możliwość śledzenia 6 zwrotów kluczowych i około 5000 wpisów miesięcznie.

Istnieje również spora grupa narzędzi, pomocnych do analizy profili w mediach społecznościowych. Swoich oraz konkurencyjnych. Dzięki nim można nawet dowiedzieć się, jak osiągać lepsze wyniki, dopasować wszystkie wskazówki i rekomendacje. Wszystko po to, aby móc lepiej optymalizować swoje działania.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
źródło: 777
przysłano: 21 czerwca 2019 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło