Kluczową cechą reklamy typu bilbord i druku wielkoformatowego jest jego wielkość. Technologia i przygotowanie wydruku pod baner wielkoformatowy znacznie różnią się od przygotowania mniejszych form jak tablice reklamowe czy szyldy.
Na etapie projektowania reklamy należy kierować się przede wszystkim wielkością docelową wydruku. Przy dużych formatach wydruku reklamy można zdecydować się na niższą jakość wydruku. Dlaczego? Bo duże reklamy i banery są usytuowane daleko od odbiorcy reklamy, przy drogach szybkiego ruchu czy na budynkach. Takie reklamy charakteryzują się prostotą, małą ilością detali, by odbiorca nie miał problemów z odczytaniem i zauważeniem reklamy. Reklamy są przystosowane w ten sposób, by odbiorca odczytał reklamę nawet w kilka sekund jadąc autem lub komunikacją miejską. Dlatego te ta forma promocji musi być widoczna ze znacznej odległości.
Gdy już mamy gotowy projekt należy zwrócić się do drukarni. Ważne, by szukać drukarni. Szukamy miejsca, w których specjalizują się w drukach wielkoformatowych. Firma musi być wyposażona w sprzęt do druku na dużym formacie. Najczęściej wykorzystuje się technologię ploterów solwentowych. Takie urządzenia są dostosowane do szerokości zamówionego wydruku. Użycie technologii solwentowej gwarantuje wykorzystanie kolorowych rozpuszczalników najczęściej organicznych, które charakteryzują się nasyconymi kolorami. Po ukończeniu wydruku zwykle wzmacniane są krawędzie warstwą laminowaną. Dodatkowo stosuje się montaż w postaci metalowych okuć do zainstalowania napięcia. Technologia gwarantuje odporność reklamy na wilgoć, zmian temperatur czy działanie promieni słonecznych.
Źródło zdjęcia https://frwarszawa.pl/druk-wielkoformatowy-wydruki-reklamy-bannery-wielkoformatowe/
Przed realizacją należy jeszcze podjąć decyzję na jakim podłożu będzie drukowana reklama. Najczęstszym rozwiązaniem jest podłoże laminowane. Jest ono tańszym rozwiązaniem dedykowanym bilbordom, które będą umiejscowione w sprzyjających warunkach z krótkim czasem ekspozycji. Gdy zależy nam na długim czasie, nawet powyżej roku, warto rozważyć droższą opcję i postawić na podłoże wstępnie powlekane. Zapłacimy więcej, ale reklama ta będzie dłużej eksponowana w jakości na jakiej nam zależy bez utraty koloru czy zniszczeń mechanicznych. Zapłacimy więcej za wykonanie ale relatywnie zwróci to w dłuższym czasie użytkowania reklamy.
Można wykorzystywać inne rodzaje materiałów pod druk wielkoformatowy. W celu uzyskania wysokiej jakości produktu, należy wybrać firmę, która:
Koszt realizacji reklamy wielkoformatowej zależy głównie od materiału przygotowywanego pod wydruk. Należy pamiętać, że cena za metr kwadratowy jest odwrotnie proporcjonalna do wielkości całej reklamy. Im większą reklamę będzie wykonywana, tym niższa będzie jej cena za metr kwadratowy. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą.
Autorem artykułu jest działająca na terenie całej Polski FRWarszawa.pl