Wywrota

Dlaczego warto mieć własny terminal płatniczy?

Terminal płatniczy to rentowna inwestycja, która z roku na rok zyskuje na popularności. Nic dziwnego. Klienci coraz częściej korzystają z opcji płacenia kartą, która jest wygodną formą transakcji. Dlaczego warto mieć własny terminal płatniczy?

Na czym polega płatność za pomocą terminala płatniczego?

Terminal płatniczy to urządzenie, które wykorzystywane jest w punktach usługowo-handlowych, restauracjach i supermarketach w celu dokonywania płatności bezgotówkowych. Jego działanie polega na tym, że podczas płatności za towar lub usługę, klient może wybrać opcję płatności kartą, telefonem, a nawet zegarkiem.

W takiej sytuacji sprzedawca prosi klienta o zbliżenie jednego z narzędzi do płacenia do ekranu terminala (płatność kartą zbliżeniowo) lub wsunięcie karty do terminala. Jeżeli kwota transakcji wynosi więcej niż 50 zł lub karta została wsunięta do terminala, klient zostanie poproszony o wprowadzenie PIN-u.

Następnie terminal nawiązuje połączenie z bankiem za pośrednictwem centrum autoryzacyjnego. W ten sposób transakcja zostaje zaakceptowana lub w przypadku braku środków na koncie - odrzucona. Transakcje bezgotówkowe można wykonać za pomocą:

  • karty,
  • smartphona (Usługa Google Pay i Apple Pay)
  • kodu BLIK,
  • Smartwatcha.

Polska Bezgotówkowa – darmowy terminal na 12 miesięcy

Wybierając terminal płatniczy w PayTel można skorzystać z akcji Polska Bezgotówkowa. Program polega na zyskaniu do trzech terminali płatniczych przez rok za 0 zł. Aby je otrzymać, przedsiębiorca musi być małym lub średnim przedsiębiorcą oraz przez ostatnie 12 miesięcy nie akceptował transakcji bezgotówkowych. Ponadto, do programu mogą przystąpić:

  • sieci handlowo-usługowe – obejmujące mniej niż 5 placówek,
  • franczyzobiorcy działający w ramach franczyz obejmujących nie więcej niż 5 placówek.

Jakie zalety niesie za sobą posiadanie terminala płatniczego?

Posiadanie terminala płatniczego pozwala na bezgotówkowe przyjmowanie płatności, co daje wiele korzyści:

  • buduje pozytywny wizerunek firmy - punkty handlowe i usługowe posiadające terminal płatniczy, uznawane są za bardziej przyjazne klientom,
  • sprawniejsza obsługa klienta - płatność kartą jest szybka od transakcji gotówkowej. Przy tej drugiej sprzedawca musi pieniądze i wydać resztę. Choć różnica nie jest duża przy jednej płatności, to przy wielu pozwala zaoszczędzić czas.
  • przyciąga klientów - płatność bezgotówkowa jest coraz bardziej popularna, a klienci chętniej robią zakupy w sklepach, które umożliwiają płatność kartą.
  • zmniejsza ryzyko utraty gotówki - w przypadku ewentualnego włamania lub napadu zmniejsza się ryzyko utraty gotówki. Straty finansowe są mniejsze niż w sytuacji, ponieważ w kasie jest mniej pieniędzy.
  • zwiększa możliwości - terminale płatnicze od PayTel umożliwiają również klientom płacenie rachunków, a także sprzedaż doładowania do telefonów komórkowych. To bardzo atrakcyjna oferta dla potencjalnych klientów.
  • bezpieczeństwo transakcji - wszystkie płatności kartą są weryfikowane przez organizacje płatnicze oraz bank, który wydaje daną kartę i nie ma możliwości oszukania sprzedawcy.

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
źródło: 777
przysłano: 4 listopada 2019 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca